Veelgestelde vragen

Abonnementen

Ik wil overstappen naar BigCommerce. Hoe kan ik mijn gegevens overzetten?



Je kunt klanten, producten, afbeeldingen en variaties heel eenvoudig vanuit een standaard CSV-bestand in je Bigcommerce-winkel importeren. Raadpleeg onze gebruikershandleidingen om dit zelf te doen, of lees meer over onze datamigratieservices en transfer-apps, waarmee je dit automatisch kunt laten doen. Zijn mijn gegevens veilig?



De veiligheid en uptime van je winkel is onze hoogste prioriteit. We beschermen je site en gegevens met het beveiligings- en versleutelingsniveau dat ook wordt gebruikt door grote banken. Bovendien hebben we een gemiddelde uptime van 99,99%.

Kan ik mijn eigen domeinnaam gebruiken?



Absoluut. Als je nog geen domeinnaam hebt gekocht, kun je dat via ons doen. Als je al wel een domeinnaam hebt, helpen we je om die in te stellen voor gebruik met je BigCommerce-site.

Heb ik mijn eigen SSL-certificaat nodig?



Alle abonnementen zijn inclusief een gratis SSL-certificaat en HTTPS voor de hele site. Voor geavanceerde SSL-functies raden we aan om een betaald SSL-certificaat aan te schaffen (dit is bij ons beschikbaar). Als je een Pro- of Enterprise-klant bent, kun je ook een SSL-certificaat van een externe leverancier aanschaffen en installeren.

Brengt BigCommerce transactiekosten in rekening?

Nee. Wij geloven in eerlijke, transparante en voorspelbare tarieven. We brengen geen transactiekosten in rekening bovenop abonnementskosten of op basis van de betalingsverwerker die je gebruikt.

Betaal ik btw op mijn BigCommerce-abonnement?

Om aan wettelijke vereisten te voldoen, wordt btw in rekening gebracht over je abonnement en andere services of producten die je van BigCommerce koopt, overeenkomstig de lokale wetten en regels.

Bieden jullie een gratis proefperiode aan?

Ja, we bieden een gratis proefperiode aan van 15 dagen waarin je alle functies van BigCommerce kunt uitproberen en je site kunt ontwerpen. Je kunt je aanmelden zonder betalingsgegevens in te voeren. Er zijn geen verplichtingen of risico's aan verbonden. Probeer BigCommerce gratis uit.

Kan ik de gratis proefversie upgraden naar een betaald abonnement?



Je kunt op elk moment upgraden door op de knop 'Kies een abonnement' bovenaan het configuratiescherm te klikken. Al je gegevens (producten, bestellingen, klanten enzovoort) blijven behouden na de upgrade.

Wat gebeurt er met mijn winkel aan het einde van mijn proefperiode?



Aan het einde van de gratis proefperiode sturen we je een herinnering om je winkel te upgraden. Als je niet upgradet, bewaren we je gegevens nog een korte periode waarin je een abonnement kunt kiezen om je winkel weer te activeren. In die periode hebben je klanten geen toegang tot je winkel en kun je alleen inloggen om een abonnement te kiezen. Daarna wordt je winkel automatisch verwijderd en kunnen we die niet meer herstellen.

Hoe werken automatische upgrades van Standard naar Plus?



Zodra je verkoopvolume over de laatste twaalf maanden het maximum van $ 50.000 bereikt, wordt je automatisch geüpgraded naar Plus. Dat geeft je ruimte om door te groeien naar een jaarlijkse omzet van $ 180.000 en biedt direct toegang tot functies zoals klantengroepen en het bewaren van achtergelaten winkelwagens.

Hoe werken automatische upgrades van Plus naar Pro?



Zodra uw verkoopvolume over de laatste twaalf maanden het maximum van $ 180.000 bereikt, wordt u automatisch geüpgraded naar Pro. Dat is beschikbaar vanaf $ 399 per maand en geeft recht op een jaarlijkse online omzet van $ 400.000. Voor elke $ 200.000 aan online meeromzet wordt $ 150 per maand extra in rekening gebracht.

Hoe wordt het verkoopvolume over de laatste twaalf maanden berekend?

Dat is de som van het verkoopvolume dat je de afgelopen twaalf maanden hebt verwerkt. Als je pas drie maanden gebruikmaakt van BigCommerce, dan is dit de som van de afgelopen drie maanden. Na een jaar op BigCommerce telt de omzet van je meest recente twaalf maanden mee voor het jaarlijkse online verkoopvolume. Zo worden seizoenspieken vermeden en blijven de maandelijkse abonnementskosten voorspelbaar.

Welke transacties tellen mee voor mijn omzet/bestellingen over de laatste twaalf maanden?

Het gaat om de omzet inclusief productprijs (na aftrek van kortingen), belastingen en verzendkosten. Als je kanalen via onze kanaalmanager hebt geactiveerd en gebruikmaakt van een omnichannel-partner (zoals CedCommerce, Codisto, Feedonomics enzovoorts) om bestellingen over te zetten naar de ordermanager van BigCommerce en het beheer te vereenvoudigen, dan tellen die ook als omzet/bestellingen. Meer informatie.

Hoe wordt mijn verkoopvolume over de laatste twaalf maanden berekend als ik niet in USD verkoop?



Omzet in andere valuta dan de Amerikaanse dollar wordt omgerekend naar dollars tegen de wisselkoers die geldt op de moment van de bestelling.

Waar kan ik mijn omzet/bestellingen over de laatste twaalf maanden zien?

Je kunt je omzet/bestellingen over de laatste twaalf maanden bekijken in het configuratiescherm van BigCommerce. Ga naar “Facturering” en vervolgens naar “Aankoopgeschiedenis”.

Als mijn verkoopvolume over de laatste twaalf maanden sterk daalt, word ik dan automatisch gedowngraded naar een lager abonnement?



Als je jaarlijkse verkoopvolume sterk verandert, neem dan contact op met je factureringsteam van BigCommerce.

Ik wil graag de functionaliteit van een hoger niveau, maar haal niet het vereiste minimale verkoopvolume. Kan ik upgraden om die te krijgen?



Absoluut. Klanten die geïnteresseerd zijn in geavanceerde functies, succesbeheer of andere gespecialiseerde services, kunnen een hoger abonnement kiezen, ongeacht hun jaarlijkse bestelvolume.

Ik heb meerdere winkels met BigCommerce. Hoe worden mijn omzet/bestellingen over de laatste twaalf berekend?



We geven elke winkel een abonnement dat past bij het verkoopvolume.

Winkelconfiguratie

Kan ik een subdomein gebruiken voor mijn winkel?

Ja, je kunt een subdomein gebruiken in je BigCommerce-winkel. Hier lees je hoe je een subdomein naar het adres van je winkel laat verwijzen.



Verkopen jullie SSL-certificaten?

Ja. Je kunt een SSL-certificaat kopen via Instellingen > Serverinstellingen > SSL-certificaten in het configuratiescherm van je winkel.

Kan ik een SSL-certificaat van een externe leverancier gebruiken?



Winkeliers met een Enterprise- of Pro-abonnement van BigCommerce kunnen een SSL-certificaat van een externe leverancier installeren of rechtstreeks bij BigCommerce een certificaat kopen. Winkeliers met een Standard- of Plus-abonnement kunnen een certificaat van BigCommerce kopen en installeren. Beide opties zijn beschikbaar in het configuratiescherm onder Instellingen > Serverinstellingen > SSL-certificaten.



Werkt mijn betaalgateway met BigCommerce?



BigCommerce integreert naadloos met de beste betalingsoplossingen op de markt, waaronder PayPal, Sezzle, Stripe, Elavon, Cybersource, Adyen, Klarna, BlueSnap en Amazon Payments. Hier vind je een volledige lijst met support betalingsverwerkers.

Heb ik mijn eigen winkeliersaccount nodig?

Dat beslis je zelf. Met een winkeliersaccount kun je in je winkel creditcards accepteren en betalingen rechtstreeks op je bankrekening ontvangen. Als je geen winkeliersaccount hebt, kun je een van onze betaalproviders gebruiken.

Met welke software kan BigCommerce worden geïntegreerd?

BigCommerce kan worden geïntegreerd met honderden toonaangevende toepassingen, waaronder software voor tracking van partners, dropshipping, voorraadbeheer via meerdere kanalen, productrecensies en analysesoftware. Bekijk al onze apps en integraties.

Kan ik integreren met de API van BigCommerce?

Dankzij de open architectuur van BigCommerce kun je verbinding maken met bijna elk deel van het platform, waaronder producten, klanten, bestellingen, betalingen, verzending en meer. Ga naar ons ontwikkelaarscentrum voor meer informatie.

Zijn er aanroeplimieten voor jullie API's?



Standard- en Plus-abonnementen hebben een limiet van 20.000 API-aanroepen per uur, en het Pro-abonnement biedt een royale oproeplimiet van 60.000 API-aanroepen per uur. Zakelijke klanten kunnen onbeperkt API-aanroepen doen. De beste praktijken voor API's zijn hier te vinden.

Zijn er succesmanagers beschikbaar voor mijn winkel?



Klantsuccesmanagers zijn alleen beschikbaar voor Enterprise-klanten. Zij vormen een speciaal aanspreekpunt en helpen je om succesvol te blijven met BigCommerce. Ze werken niet alleen met je samen om inzicht te krijgen in de belangrijkste problemen en kansen, maar bieden ook strategische en tactische begeleiding om die op te lossen met behulp van de talrijke functies van het BigCommerce-platform en de technologiepartners. Zij zorgen er ook voor dat je als eerste toegang krijgt tot bètafuncties, luisteren naar je feedback en maken zich sterk voor je belangen binnen BigCommerce.

Als je dit soort service wilt, neem dan contact op met een verkoopvertegenwoordiger op 1-855-884-6731 voor een persoonlijke offerte inclusief beheerde services.

Wat is snelle gespreksroutering?



Snelle gespreksroutering is beschikbaar voor Enterprise-klanten. Als je technische support nodig hebt, krijgt je oproep prioriteit van ons deskundige support team. Als je meer informatie over andere exclusieve services voor Enterprise-klanten wilt, kun je 1-888-248-9325 bellen om met iemand van het BigCommerce-team te spreken.

Wat is prioriteit bij support?

Prioriteit bij support is alleen beschikbaar voor Enterprise-klanten. Als er zich een probleem voordoet, krijg je exclusieve toegang tot de meest ervaren leden van het technische support team bij BigCommerce en kom je direct vooraan in de wachtrij voor support te staan. Als je meer informatie over andere exclusieve services voor Enterprise-klanten wilt, kun je 1-888-248-9325 bellen om met iemand van het BigCommerce-team te spreken.

Accounts

Moet ik een contract ondertekenen?

Voor onze Standard- en Plus-abonnementen is geen contract nodig. Je kunt deze op elke moment opzeggen en dan stoppen wij direct met de facturering. Ook voor Pro is geen contract vereist, tenzij je een speciaal tarief hebt afgesproken voor grotere volumes of een lage gemiddelde bestelwaarde. Voor het BigCommerce Enterprise-abonnement zijn wel contracten beschikbaar om ervoor te zorgen dat we het serviceniveau halen dat je bedrijf nodig heeft.

Bieden jullie terugbetalingen aan?



We bieden geen terugbetalingen aan, maar hebben wel een gratis proefperiode van 15 dagen waarin je alle functies kunt gebruiken om te bepalen of BigCommerce geschikt voor je is. Probeer BigCommerce gratis uit.

Bouw nu een prachtige online winkel.