Silk Road Teas behaalt 2x conversieratio in de branche met BigCommerce

Hoe een B2B-bedrijf hogere marges, meer tevreden klanten en een (veel) grotere winst realiseerde

Casestudy apparaatlaptop zijderoutethee

14%

hogere gem. bestelwaarde

21%

meer websiteverkeer

4.5%

conversiepercentage

166%

omzetgroei op jaarbasis

17.000+

verwerkte bestellingen

309%

klantengroei

Prestatiestatistieken vergelijken maart 2021-december 2021 met maart 2017-december 2017.

Het succesverhaal van Silk Road Teas

Silk Road Teas was het allereerste bedrijf dat zeldzame, ambachtelijke thee van één oorsprong uit China voor de Amerikaanse markt kocht. Het werd tot stand gebracht door individuen, in het begin één persoon die alleen reisde en, na verloop van tijd, twee medewerkers van Silk Road Teas. Dit kleine team reisde van provincie tot provincie in China op zoek naar speciale fabrieken en ambachtelijke theesoorten die nauwelijks bekend waren op de internationale markt. 

Het bedrijf boekte succes met B2B-verkoop door een overeenkomst te sluiten met de groothandel Whole Foods. Hiermee werd een belangrijk inkomstenkanaal toegevoegd aan het vroegere aankoopmodel van Silk Road Teas, gebaseerd op mond-tot-mondreclame. Dat was het moment waarop Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas, een online winkel wilde lanceren om de omzet verder te doen stijgen.

Groei van 2x het gemiddelde in de branche door kant-en-klare functies

Dat zegt Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

Silk Road Teas begon eenvoudig genoeg: met de hand gedragen theesoorten uit China terug naar de VS. Sindsdien zijn we een groothandelimporteur geworden en verkopen we aan Whole Foods, Dean en Deluca en zoveel anderen. 

Maar onze snelstgroeiende kanalen zijn onze B2C-kanalen, inclusief onze BigCommerce-winkel. We hebben de afgelopen twee jaar een substantiële omzetgroei gezien en het verkeer naar onze site blijft aanzienlijk groeien. 

Onze B2C-site heeft nu een stabiel conversiepercentage van 4,5%, en de kant-en-klare Abandoned Cart Saver van BigCommerce zorgt ervoor dat 17% van degenen die het winkelwagentje verlaten, terugkomt om te kopen. 

Gebruiksvriendelijk voor ontwikkelaars en marketeers

Dat zegt Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

BigCommerce werd ons aanbevolen door zowel onze ontwikkelaar als onze marketeer. We hadden meer flexibiliteit nodig bij het op de markt brengen van ons product en om ons online te onderscheiden. Het modulaire ontwerp van BigCommerce was een groot verkoopkenmerk, evenals de complexe ingebouwde functionaliteit. Voor alles wat nog niet ingebouwd was, waren apps met één klik gemakkelijk beschikbaar. 

Het was deze modulaire ‘kom zoals je bent’-aanpak die ons echt naar BigCommerce trok. 

Onze B2C-site heeft nu een stabiele conversieratio van 4,5% en de kant-en-klare functie Achtergelaten winkelmandje terugwinnen van BigCommerce zorgt dat 17% van klanten die hun winkelwagen verlaten, terugkomen om hun aankoop te voltooien.

Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

"Het modulaire ontwerp van BigCommerce is een groot pluspunt, net als de complexe ingebouwde functionaliteit. Voor alles wat nog niet is ingebouwd, zijn er apps die met een klik kunnen worden geïntegreerd."

Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

Oplossing

Het vinden van de juiste tools voor groei

Toen Ned de markt begon te doorzoeken, vond hij een aantal platforms om te vergelijken, waaronder WooCommerce, Shopify en BigCommerce. Na zijn due diligence te hebben uitgevoerd, koos Ned om twee opvallende redenen voor BigCommerce. “We waren van mening dat BigCommerce garanties bood op het gebied van onze uptime en oplossingen in het algemeen. Dat was gewoon heel belangrijk”, legde hij uit. 

BigCommerce was ook een goede keuze vanwege de complexe voorraden die bij de theehandel betrokken zijn. “Als we terugkomen en partijen in de inventaris toewijzen, maken we een code die ons vertelt wat het is, het soort thee, de variëteit, enzovoort. Dan hebben we te maken met alle lotnummers en de bijbehorende hoeveelheden”, zei hij. “We zitten in een vrij ingewikkelde business.” 

Om deze complicaties te verlichten, heeft Ned gebruik gemaakt van een aantal applicaties die BigCommerce biedt.

Uitgelichte toepassingen:

  • Mailchimp, een krachtige, verkoopbevorderende marketingtool waarmee u uw klanten beter kunt betrekken en relaties kunt opbouwen.

  • SLoyalty, een klantbeloningsprogramma dat aanpasbare beloningen biedt aan klanten, waardoor ze steeds weer terugkomen.

  • QuickBooks**,**een tijdbesparende integratie die u kan helpen uw online winkel aan Quickbooks te koppelen, zodat eigenaren niet handmatig gegevens hoeven in te voeren.

“We waren van mening dat BigCommerce garanties bood op het gebied van onze uptime en oplossingen in het algemeen. Dat was gewoon heel belangrijk”,

Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas

"Internet is ons beste verkoopkanaal omdat klanten op zoek zijn naar informatie. Zowel via de categoriepagina's als de afzonderlijke productpagina's kunnen we gedetailleerde informatie delen waarmee we hoog scoren in zoekresultaten en organisch verkeer genereren."

Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

Silk Road Tea 2855 I Pad 984X634 Asset

Flexibele contentpagina's voor zowel klanten als SEO

Dat zegt Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

Onze zeldzame en artisanale theespecialiteiten worden meestal verbouwd op kleine boerderijen, zijn handgemaakt en niet op grote schaal op de Amerikaanse markt te vinden. Daarom is er een sterke interesse in het 'verhaal' achter de thee. Onze klanten willen weten welke variëteit een bepaalde thee is, waar deze vandaan komt, wat het smaakprofiel is en hebben vragen over de boerderijen.

Omdat we dat soort inhoud moesten bieden, was het van essentieel belang dat BigCommerce-pagina's eenvoudig konden worden geoptimaliseerd voor zoekmachines en dat productpagina's konden worden aangepast voor ons unieke publiek. Ons beste verkoopkanaal is internet omdat onze klant op zoek is naar informatie. Zowel onze categoriepagina's als onze individuele productpagina's maken een gedetailleerd niveau van informatie-uitwisseling mogelijk, waardoor we hoog kunnen scoren in de zoekresultaten en organisch verkeer kunnen genereren. 

Bouwen aan loyaliteit voor een niche, voor de echte liefhebber

Dat zegt Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

We gebruiken SLoyalty en onze klanten lijken het erg te waarderen. We hebben een aanzienlijke impact gezien bij het opbouwen van terugkerende verkopen en de gemiddelde bestelwaarde via onze loyaliteitsaccounts en ingewisselde beloningen.

Fan Builder heeft ons ook heel goed geholpen bij het opbouwen van onze lijst. Ons aantal nieuwe aanmeldingen is een belangrijke maatstaf geworden om het succes van ons websegment te meten, en met Fan Builder kunnen we eenvoudig opvolgen en optimaliseren om onze doelen te bereiken.

Klanten voorop

Dat zegt Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas.

Mijn beste advies aan andere detailhandelaren is dat je verhaal belangrijk is voor klanten. Elk bedrijf en elk product vertegenwoordigt een idee. Er is een reden waarom het is ontstaan. Consumenten zijn hier steeds meer in geïnteresseerd, dus vertel je verhaal!

Goed vermelde productinformatie is ook van cruciaal belang. Aan het begin van elke dag zal een goede service de sleutel zijn tot het opbouwen van terugkerende klanten. Zodra de bestelling binnen is, moet je ervoor zorgen dat deze snel wordt afgehandeld en verzonden tegen de best mogelijke prijs.

BigCommerce geeft ons de nodige flexibiliteit om een klantgericht merk op te bouwen zonder enige belemmering voor onze toekomstige groei. Het is een essentieel aspect van ons succes.

"BigCommerce geeft ons de nodige flexibiliteit in de backend om een klantgericht merk op te bouwen zonder enige belemmering voor onze toekomstige groei."

Ned Heagerty, oprichter van Silk Road Teas

Vooruitkijken

Nieuwe reizen. Nieuwe avonturen.

Terwijl de B2C-kant van het bedrijf blijft groeien, zal Ned de native tools en integraties binnen BigCommerce blijven inzetten om zijn bedrijf te helpen groeien. Zoekmachine- en e-mailmarketingtools zoals Mailchimp zullen waardevolle troeven blijven in de algemene marketingstrategie van het bedrijf, maar de belangrijkste drijfveer van het bedrijf zal altijd de ervaring zijn die Ned zijn klanten wil bieden. 

Hoewel Ned op het moment dat hij dit schrijft, China niet meer heeft bezocht om thee te kopen sinds het begin van de COVID-19-pandemie, hebben zijn jarenlange ervaring met verkopers en handelaren het voor hem mogelijk gemaakt om door te gaan met het selecteren van de beste theesoorten die China te bieden heeft. “Het is alsof je in mijn magazijn in China bent”, legt hij uit. “Alle thee is er om te proberen en het is erg spannend.” En met de hulp van BigCommerce kan hij die opwinding en ervaring ook naar zijn klanten blijven brengen.

Gepubliceerd: april 2023

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen