Hoe een luxe lingeriemerk meer conversies kreeg en het juiste niveau van ondersteuning vond bij BigCommerce
toename van inkomsten
verhoging van het conversiepercentage
hogere gemiddelde bestelwaarde
Katherine Salt kon maar moeilijk lingerie en loungewear vinden op het eilandje Jersey en reisde vaak naar het Verenigd Koninkrijk om daar te shoppen. Met haar ervaring op het gebied van web- en productmarketing besloot ze uiteindelijk haar eigen lingeriebedrijf op te richten, zodat vrouwen in haar gemeenschap ook lokaal konden vinden wat ze nodig hadden.
Plums Lingerie werd in 2006 geopend als een fysiek bedrijf als een partnerschap tussen moeder en dochter, Tricia Rees en Katherine Salt. Tegenwoordig verkoopt Plums Lingerie vanaf het kleine eiland Jersey op de Britse eilanden een uitgebreide collectie lingerie, nachthemden, badkleding, kousen en accessoires aan klanten in het hele Verenigd Koninkrijk.
Na jaren van technische uitdagingen op het Magento-platform heeft Plums zijn e-commerce in 2018 een boost gegeven door te migreren naar BigCommerce. In juli van dat jaar werd de nieuwe website gelanceerd, met een frisse look en verbeterde klantervaring.
Bij de start van onze webshop wilden we een website volledig op maat laten bouwen. We kochten een kant-en-klaar product dat was gebaseerd op Zen Cart. Het was degelijk, maar het moest meer kunnen naarmate we zouden groeien.
Toen zijn we overgestapt naar Magento, omdat ik zeker wilde zijn dat we het voorraadbeheer goed konden uitvoeren. Destijds was het moeilijk voor ons om bij te houden welke producten we in de winkel verkochten, omdat we deze handmatig van de website moesten halen, wat erg lastig was en niet schaalbaar. Bovendien was onze CRM alleen compatibel met Magento, dus het voelde alsof we eraan vastzaten.
De hoofdoorzaak van onze problemen was dat onze website geen solide basis had, omdat we een aantal verschillende ontwikkelaars gebruikten die niet de nodige expertise in Magento hadden. Bovendien vonden we de backend van Magento te ingewikkeld. Tegen de tijd dat we besloten op zoek te gaan naar een nieuw e-commerceplatform, zat onze Magento-site boordevol fouten.
We hebben gekeken naar verschillende alternatieve platforms, waaronder Shopify. We wisten meteen dat Shopify niet geschikt was voor ons, omdat we daar slechts een beperkt aantal productvarianten konden hebben. Enkele van onze belangrijkste producten hebben meer dan 400 varianten, dus we hadden een platform nodig waarmee we de catalogusstructuur konden bouwen die we wilden voor onze site. Bij Shopify zouden we een aanzienlijk bedrag moeten uitgeven aan apps van derden, of zouden we moeten investeren in aanpassingen om dit te kunnen realiseren. Dit zou erg duur zijn en uiteindelijk niet de juiste oplossing bieden voor onze kleine onderneming.
Rond deze tijd besloot ik BigCommerce uit te proberen. Binnen een paar dagen had ik een basisthema gemaakt en mijn winkel opgezet om te controleren dat deze zou doen wat ik nodig had. Daarna ging ik op zoek naar een partner om de site voor mij te ontwerpen.
Voor de nieuwe site was functionaliteit mijn eerste prioriteit. Gelukkig begreep het bureau dat we hadden ingehuurd om de winkel te bouwen, 5874, perfect wat we wilden.
Ik denk dat e-commercewebsites vaak prioriteit geven aan het ontwerp, ten koste van de klantervaring. Onze doelgroep is 45 jaar en ouder, dus het is van cruciaal belang dat onze website duidelijk, goed leesbaar en eenvoudig te navigeren is.
Ik heb in de loop der jaren met veel webontwikkelaars gewerkt en 5874 is verreweg de beste.
Zoals verteld aan BigCommerce door Katherine Salt, mede-eigenaar van plumslingerie.com
In het weekend van de lancering van onze BigCommerce-site schoot ons conversiepercentage omhoog.
Om de lancering te promoten, hebben we een exclusieve aanbieding naar onze bestaande klanten gestuurd. We zijn een heel klein bedrijf en ik verwachtte ongeveer £ 4500 om te zetten. Maar ons conversiepercentage overtrof ruimschoots de verwachtingen: dat was plots ongeveer 15%. Gezien de problemen die klanten ondervonden met onze vorige website, was dit ongelooflijk voor ons.
BigCommerce maakt het onze klanten echt gemakkelijk om tot een aankoop over te gaan. We vinden BigCommerce's geoptimaliseerde functie om op één pagina af te rekenen bijzonder prettig. Dit heeft ons conversiepercentage meteen aanzienlijk verbeterd bij onze overstap, en het is ook daarna hoog gebleven.
Ik heb BigCommerce als zeer betrouwbaar ervaren. Na de lancering van onze BigCommerce-site is onze Google-domeinautoriteit in de eerste week met drie punten gestegen. BigCommerce biedt ook 24-uurs ondersteuning, wat echt fantastisch is voor ons kleine team.
Het belangrijkste voor elk nieuw e-commercebedrijf is om je producten op de site beschikbaar te maken, je site live te krijgen en ervoor te zorgen dat mensen je producten ook echt kunnen kopen. BigCommerce biedt alle functies en mogelijkheden die nodig zijn om een online bedrijf te starten en te laten groeien. Maar totdat je het begint te gebruiken, is het net als verhuizen naar een nieuw huis - je weet niet hoe alles werkt en wat je nodig hebt totdat je er echt gaat wonen.
"BigCommerce maakt het onze klanten echt gemakkelijk om tot een aankoop over te gaan. We zijn heel blij met de BigCommerce-functie voor een geoptimaliseerd betaalproces op één pagina. Dit heeft het conversiepercentage meteen aanzienlijk verbeterd bij onze overstap, en het is ook daarna hoog gebleven."
Katherine Salt, mede-eigenaar, plumslingerie.com.
"De hoofdoorzaak van onze problemen was dat onze website geen solide basis had, omdat we een aantal verschillende ontwikkelaars gebruikten die niet de nodige expertise in Magento hadden. Bovendien vonden we de back-end van Magento te ingewikkeld."
Katherine Salt mede-eigenaar, plumslingerie.com
We hebben gekeken naar verschillende alternatieve platforms, waaronder Shopify. We wisten meteen dat Shopify niet geschikt was voor ons, omdat we daar slechts een beperkt aantal productvarianten konden hebben. Enkele van onze belangrijkste producten hebben meer dan 400 varianten, dus we hadden een platform nodig waarmee we de catalogusstructuur konden bouwen die we wilden voor onze site. Bij Shopify zouden we een aanzienlijk bedrag moeten uitgeven aan apps van derden, of zouden we moeten investeren in aanpassingen om dit te kunnen realiseren. Dit zou erg duur zijn en uiteindelijk niet de juiste oplossing bieden voor onze kleine onderneming.
Rond deze tijd besloot ik BigCommerce uit te proberen. Binnen een paar dagen had ik een basisthema gemaakt en mijn winkel opgezet om te controleren dat deze zou doen wat ik nodig had. Daarna ging ik op zoek naar een partner om de site voor mij te ontwerpen.
Voor de nieuwe site was functionaliteit mijn eerste prioriteit. Gelukkig begreep het bureau dat we hadden ingehuurd om de winkel te bouwen, 5874, perfect wat we wilden.
Ik denk dat e-commercewebsites vaak prioriteit geven aan het ontwerp, ten koste van de klantervaring. Onze doelgroep is 45 jaar en ouder, dus het is van cruciaal belang dat onze website duidelijk, goed leesbaar en eenvoudig te navigeren is.
Ik heb in de loop der jaren met veel webontwikkelaars gewerkt en 5874 is verreweg de beste.
Zoals verteld aan BigCommerce door Katherine Salt, mede-eigenaar, plumslingerie.com
In het weekend van de lancering van onze BigCommerce-site schoot ons conversiepercentage omhoog.
Om de lancering te promoten, hebben we een exclusieve aanbieding naar onze bestaande klanten gestuurd. We zijn een heel klein bedrijf en ik verwachtte ongeveer £ 4500 om te zetten. Maar ons conversiepercentage overtrof ruimschoots de verwachtingen: dat was plots ongeveer 15%. Gezien de problemen die klanten ondervonden met onze vorige website, was dit ongelooflijk voor ons.
BigCommerce maakt het onze klanten echt gemakkelijk om tot een aankoop over te gaan. We vinden BigCommerce's geoptimaliseerde functie om op één pagina af te rekenen bijzonder prettig. Dit heeft ons conversiepercentage meteen aanzienlijk verbeterd bij onze overstap, en het is ook daarna hoog gebleven.
Ik heb BigCommerce als zeer betrouwbaar ervaren. Na de lancering van onze BigCommerce-site is onze Google-domeinautoriteit in de eerste week met drie punten gestegen. BigCommerce biedt ook 24-uurs ondersteuning, wat echt fantastisch is voor ons kleine team.
Het belangrijkste voor elk nieuw e-commercebedrijf is om je producten op de site beschikbaar te maken, je site live te krijgen en ervoor te zorgen dat mensen je producten ook echt kunnen kopen. BigCommerce biedt alle functies en mogelijkheden die nodig zijn om een online bedrijf te starten en te laten groeien. Maar totdat je het begint te gebruiken, is het net als verhuizen naar een nieuw huis - je weet niet hoe alles werkt en wat je nodig hebt totdat je er echt gaat wonen.
"BigCommerce maakt het onze klanten echt gemakkelijk om tot een aankoop over te gaan. We zijn heel blij met de BigCommerce-functie voor een geoptimaliseerd betaalproces op één pagina. Dit heeft het conversiepercentage meteen aanzienlijk verbeterd bij onze overstap, en het is ook daarna hoog gebleven."
Katherine Salt, mede-eigenaar, plumslingerie.com.
Meer over deze onderwerpen bekijken