Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben gemaakt.
hogere sitesnelheid
conversiepercentage
Prestatiestatistieken in december 2023 / januari 2024.
Als er één woord is om HairStore.fr, de website voor professionele haarproducten en -apparatuur, te beschrijven, dan is het innovatief – wat een duidelijke weerspiegeling is van de oprichter en CEO van het merk, Marco Da Cruz. In een tijd waarin nog maar weinig mensen het concept van e-commerce hadden omarmd, zag Da Cruz de potentie ervan. In 1999 richtte hij het merk Hair Design op als een puur e-commercebedrijf en lanceerde hij zijn eerste online winkel.
Terwijl HairStore.fr professionele producten verkoopt, richt het merk zich historisch gezien op consumenten, in een B2C-model. In die tijd was er veel vraag naar dit soort producten, maar er waren maar heel weinig bedrijven in de e-commerce sector.
"Ik heb een kappersachtergrond. Haarproducten maken al sinds mijn kindertijd deel uit van mijn dagelijks leven", vertelt Marco. "En daarnaast was ik een redacteur met een passie voor nieuwe technologieën, innovatie en ondernemerschap. Toen ik besloot mijn eigen bedrijf op te zetten, wilde ik mijn passie voor deze nieuwe technologieën, die tegenwoordig digitaal en e-commerce zijn, combineren met een product dat ik goed kende."
In 1999 waren er nog geen digitale bureaus of e-commerceoplossingen, alleen Google, waarvan de eerste versie pas drie jaar bestond. Dus ontwikkelde Marco alles zelf, van de website tot de betalingsgateways en de bezorgoplossingen.
In het begin draaide de site op een eigen oplossing, maar toen e-commerce steeds populairder werd, stapte hij over op Oxatis. Marco, die gewend was aan een complexe maar constant evoluerende e-commercemarkt, realiseerde zich echter al snel dat er beperkingen waren die de groei van de site vertraagden.
"De belangrijkste uitdagingen waar we tegenaan liepen, vooral bij Oxatis, waren de traagheid van de site en bepaalde beperkingen op het gebied van functionaliteit", legt hij uit. "Deze tekortkomingen bezorgden ons problemen, vooral met natuurlijke zoekmachineoptimalisatie, en dat was de reden dat we op zoek gingen naar een andere oplossing die efficiënter en schaalbaarder was."
"De unieke kenmerken en functionaliteit van BigCommerce hebben ons overtuigd, [...] het geavanceerde voorraadbeheer, de mogelijkheden om de klantervaring volledig te personaliseren, en alle geïntegreerde functies.”
Marco Da Cruz, oprichter en CEO van Hair Design
Toen Marco zijn aandacht op BigCommerce richtte, was dat om specifieke redenen. "Hoewel we nog maar iets meer dan een jaar met BigCommerce werken, had ik de oplossing eigenlijk al een paar jaar op het oog", herinnert hij zich. "De eerste doorslaggevende factor was de reputatie van BigCommerce als een solide en schaalbaar platform dat zich al in andere markten had bewezen."
Marco en zijn team voerden nog steeds een audit van de oplossing uit. De unieke kenmerken en functionaliteit van BigCommerce hebben ons overtuigd", legt hij uit. "Met name het geavanceerde voorraadbeheer, de mogelijkheden om de klantervaring volledig te personaliseren en alle geïntegreerde features."
Vandaag is de CEO van HairStore.fr ervan overtuigd dat hij de juiste keuze heeft gemaakt. "BigCommerce is, naar mijn mening, een van de meest uitgebreide platforms dankzij de B2B-functies en de mogelijkheid om meerdere online winkels te beheren - met de Multi-Storefront-oplossing - die essentieel zijn voor onze uitbreiding", voegt Marco toe.
Onbeperkte groeivooruitzichten.
Marco koos voor BigCommerce met als doel de internationale groei van HairStore.fr te ondersteunen.
"BigCommerce is een flexibele oplossing die kan voldoen aan de behoeften van ons groeiende bedrijf", aldus Marco. " Het is een krachtig hulpmiddel voor onze natuurlijke zoekmachineoptimalisatie en stelt ons in staat de klantervaring voor elk doelland aan te passen."
Met BigCommerce voelt Marco zich goed uitgerust om zijn e-commercesite uit te breiden en zijn klantervaring aan te passen door specifieke producten en aanbiedingen aan te bieden, evenals aangepaste leverings- en betaalmethoden.
Er zijn nu inderdaad oplossingen in de BigCommerce-appstore waarmee je verbinding kunt maken met alle meest gebruikte Franse providers. Op het gebied van betaaloplossingen werkt HairStore.fr met Molly (PSP) en integreert het traditionele betaalmethoden en digitale portemonnees, zoals PayPal, Amazon Pay, Apple Pay, enz.
Technologie en mens gaan hand in hand.
Een ander essentieel aspect voor de uitbreiding van het merk is het vermogen van BigCommerce om te integreren met bestaande technologieën of technologieën die in de toekomst essentieel kunnen worden.
"BigCommerce biedt eindeloze mogelijkheden om verbinding te maken met onze technologiestack", aldus Marco. "Er zijn oplossingen waarmee we verbinding kunnen maken met vrijwel alle ERP-systemen, wat voor ons een groot probleem was. En het is geruststellend om te weten dat er oplossingen beschikbaar zijn voor allerlei behoeften, zoals ondersteunende diensten, die we in de toekomst gemakkelijk kunnen integreren."
Een ander voordeel van SaaS-technologie is dat je de zekerheid hebt dat al deze ontwikkelingen voortdurend worden bijgewerkt, hetzij door technische partners, hetzij door de interne teams van BigCommerce.
De aanwezigheid van deze teams is in verschillende fasen van het project van cruciaal belang gebleken. "Onze Customer Success Manager biedt ons snelle en effectieve ondersteuning en strategische begeleiding, wat essentieel is voor onze ontwikkeling", vertelt Marco. “Bovendien speelde het pre-salesteam van BigCommerce een cruciale rol in het succes van onze migratie. Het ging zo goed omdat er een sterk team stond dat ons deskundig ondersteunde."
Bureau:
REGGAO
Uitgelichte toepassingen:
Sage: ERP
Molly: PSP
Technische kenmerken:
Multi-Storefront
B2B-functies
Klantsuccesbeheer
“BigCommerce biedt eindeloze mogelijkheden om verbinding te maken met onze technologiestack.”
Marco Da Cruz, oprichter en CEO van Hair Design
"BigCommerce is, naar mijn mening, een van de meest uitgebreide platforms dankzij de B2B-functies en de mogelijkheid om meerdere online winkels te beheren - met de Multi-Storefront-oplossing - die essentieel zijn voor onze uitbreiding."
Marco Da Cruz, oprichter en CEO van Hair Design
Sinds de lancering met BigCommerce in 2023 zijn de verschillen snel merkbaar, met een laadsnelheid van de site van 1,8 seconden - 50% sneller dan voordat de site naar het platform werd gemigreerd - en een conversiepercentage van 3,06% over de laatste twee maanden [december 2023 en januari 2024].
"Dit komt door duidelijkere en meer gestroomlijnde functies, navigatie en gebruikerservaring", legt Marco uit. "BigCommerce heeft een zeer eenvoudige, zeer snelle en zeer directe funnel. "
Naast de websiteprestaties is het Franse merk ook blij met de winst in tijd en geld. "BigCommerce bespaart ons tijd bij de lancering van onze nieuwe producten, waardoor we minder tijd kwijt zijn aan onderhoud en dus ook minder kosten hebben", zegt Marco.
"BigCommerce bespaart ons tijd bij de lancering van onze nieuwe producten, waardoor we minder tijd kwijt zijn aan onderhoud en dus ook minder kosten hebben."
Marco Da Cruz, oprichter en CEO van Hair Design
Vol vertrouwen in hun nieuwe platform richten Marco en zijn team zich nu op twee grote projecten: de openstelling voor B2B en de internationale ontwikkeling, die in 2023 begon met Italiaanse, Poolse, Japanse, Portugese en Spaanse versies van de site en in 2024/25 zal worden voortgezet met een Engelse versie.
Hiervoor hebben de Hair Design-teams besloten een technologische wending te nemen en HairStore.fr naar een headless architectuur te verplaatsen. "Na het bestuderen van alles wat er op de markt gebeurt, is BigCommerce vandaag de dag de toonaangevende headless-oplossing", aldus Marco. “Deze technologie zal ons nog meer personalisatie en een kortere laadtijd opleveren. En bovenal efficiëntie en eenvoud in het beheer van onze e-commerce."
Gepubliceerd: maart 2024
"BigCommerce heeft een zeer eenvoudige, zeer snelle en zeer directe funnel.
Marco Da Cruz, oprichter en CEO van Hair Design
Meer over deze onderwerpen bekijken