Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben gemaakt.
landen verkocht
SKU's per land
jarig bestaan
Coco Republic , in 1979 opgericht in Australië, is een designgericht lifestylemerk dat zich specialiseert in interieurdecoratie en meubels. Met een toewijding aan 'kwaliteit, service en een verfijnd oog voor detail' belichaamt het merk ongedwongen luxe en inspireert het mensen over de hele wereld met zijn producten en diensten.
Maar het gevoel voor design van Coco Republic stopt niet bij de fysieke showrooms. Met een internationale aanwezigheid in Australië, Nieuw-Zeeland en de VS heeft de 45-jarige meubelretailer ook digitaal een gedenkwaardige merkervaring gecreëerd.
Met showrooms in de VS, Australië en Nieuw-Zeeland had Coco Republic een platform nodig om zijn wereldwijde e-commerceactiviteiten te ondersteunen. Maar voordat Coco Republic naar BigCommerce migreerde, draaide het op twee verschillende platforms: Magento voor Coco Republic in Australië en Shopify voor HD Buttercup – een dochteronderneming van Coco Republic – in de VS.
“We wilden er één kiezen en we besloten: 'Laten we voor Magento [nu Adobe Commerce] kiezen.' Maar na twee weken kwam ik erachter dat het niet zou werken”, zegt Jack Kiefer, Global Chief Information Officer en Chief Technology Officer voor Coco Republic. “Het zag er heel goed uit, maar het was niet schaalbaar, en de realiteit was dat we het niet in de Verenigde Staten zouden kunnen gebruiken. We namen zes of zeven maanden de tijd om het uit te proberen, maar het heeft absoluut niet gewerkt.”
Dus woog het team hun opties af: Adobe Commerce, Shopify en BigCommerce. Volgens Kiefer vereiste Adobe Commerce “substantiële technische inspanningen en hoge totale eigendomskosten (TCO)”, terwijl Shopify “niet de gewenste controle over de catalogusstructuur had en integratie met Shop Pay noodzakelijk maakte”.
Uiteindelijk kwam BigCommerce als beste uit de bus als een configureerbare, flexibele, out-of-the-box oplossing met een doorontwikkelde B2B-functionaliteit.
“Met BigCommerce kunnen we een aangepaste ervaring bouwen die wat van onze eigen toeters en bellen heeft, maar we bouwen geen engine – omdat die er al is”, legt Kiefer uit. “BigCommerce gaf ons de meeste configureerbaarheid en de meeste functionaliteit tegen de meest redelijke prijs. Dat is de reden waarom we het als ons wereldwijde platform hebben gekozen.”
“BigCommerce gaf ons de meeste configureerbaarheid en de meeste functionaliteit tegen de meest redelijke prijs. Dat is de reden waarom we het als ons wereldwijde platform hebben gekozen.”
Jack Kiefer, Global Chief Information Officer en Chief Technology Officer, Coco Republic
Op de vraag “Waarom BigCommerce?” benadrukte Kiefer meteen de nieuwe mogelijkheid om doorlopend te innoveren – zonder afhankelijk te zijn van ontwikkelaars.
“BigCommerce biedt een verscheidenheid aan tools waarmee mensen hun werk kunnen doen zonder te hoeven programmeren. We houden ons bezig met het verkopen van meubels, niet met het maken van software”, legt Kiefer uit. “Nu kunnen we een omgeving bouwen die alle verschillende afdelingen van ons bedrijf in staat stelt om op een zinvolle manier te doen wat ze moeten doen. Dat is precies waar we naar op zoek waren.”
Het bedrijf heeft geen eigen webontwikkelaars, en toch heeft Coco Republic de openheid en flexibiliteit van de API gevonden, die het team in staat stelt snel iets op de site te wijzigen, nieuwe producten te lanceren en sneller te innoveren. Volgens Keifer: “We kunnen mensen op verschillende niveaus van het bedrijf in staat stellen hun eigen lot te bepalen.”
Coco Republic heeft bijvoorbeeld een nieuwe module op de homepage gelanceerd, waarmee het marketingteam de hele pagina kan herontwerpen “zoals ze willen, wanneer ze willen en zonder tussenkomst van een ontwikkelaar”. Bovendien heeft het team de vrijheid om te beslissen welke producten (zoals uitverkoop- of uitverkoopartikelen) ze willen promoten op productvermeldingspagina's of in de zoekresultaten.
Naast openheid en flexibiliteit bood BigCommerce Coco Republic ook de tools die nodig zijn om zijn B2B-publiek te bedienen. Hoewel het bedrijf al twee prachtige fysieke winkels heeft in Los Angeles, probeert Coco Republic ook zijn handelsactiviteiten te laten groeien.
“Handel vertegenwoordigt ongeveer 35 – 40% van onze activiteiten”, legt Kiefer uit. “We hebben interieurontwerpers en bouwers die meubels en meubelpakketten voor hun klanten kopen, dus het was voor ons een wezenlijke onderscheidende factor om onze B2B-klanten digitaal en in de winkel te kunnen laten handelen.”
Omdat één handelsklant mogelijk uitgroeit tot 10 of 15 individuele klanten, is het bieden van een aantrekkelijke winkelervaring voor Coco Republic van cruciaal belang. Gelukkig heeft BigCommerce B2B Edition het team in staat gesteld zijn winkelwagen aan te passen, aangepaste prijzen op te stellen en een moderne B2B-winkelervaring voor de handelaren te creëren.
"In woninginrichting zijn onze B2B-klanten digitaal en ze zijn enthousiast over de mogelijkheid om toegang te krijgen tot tools waarmee ze kunnen doen wat ze moeten doen voor het ontwerpen en bedienen van hun klanten," aldus Kiefer. “Dus ik ben erg enthousiast over B2B.”
Agency Partner: Mojo Active
Uitgelichte toepassingen:
iPaaS: Boomi
PIM: Salsify
Creditcardverwerker: Adyen
ERP: STORIS
Platform klantengegevens: Blueconic
Productreviews: Yotpo
Klantsuccesbeheer
“Nu kunnen we een omgeving bouwen die alle verschillende afdelingen van ons bedrijf in staat stelt om op een zinvolle manier te doen wat ze moeten doen. Dat is precies waar we naar op zoek waren.”
Jack Kiefer, Global Chief Information Officer en Chief Technology Officer, Coco Republic
"Onze B2B-klanten in woninginterieurs zijn digitaal, en ze zijn enthousiast over de tools die ze kunnen gebruiken om te doen wat ze moeten doen tijdens het ontwerpen en helpen van hun klanten."
Jack Kiefer, Global Chief Information Officer en Chief Technology Officer, Coco Republic
Voor veel bedrijven draait het bij het vinden van het juiste e-commerceplatform om ‘out of the box’ zijn, maar voor Coco Republic is het hun mantra om ‘zo in de box mogelijk te blijven’.
“Hoe strakker je in de box zit, hoe minder je technische schuld is, en hoe minder je je zorgen hoeft te maken over upgrades”, legt Kiefer uit. “We zitten echt in de box.”
Met BigCommerce als e-commercemotor beschikt Coco Republic over alle fundamentele tools om zijn activiteiten als groot bedrijf te ondersteunen, evenals de vrijheid om te innoveren en te groeien – zonder verborgen kosten, zonder afhankelijkheid van ontwikkelaars en zonder grenzen.
Door van platform te wisselen kan Coco Republic 28.000 SKU's efficiënt beheren voor de drie landen waaraan het verkoopt en zijn B2B-klanten beter bedienen.
“We hebben de grenzen van zowel design als technologie verlegd om te eindigen met een elegante maar efficiënte wereldwijde oplossing die makkelijk te onderhouden is en met redelijke totale eigendomskosten.” aldus Kiefer.
“We hebben de grenzen van zowel design als technologie verlegd om te eindigen met een elegante maar efficiënte wereldwijde oplossing die makkelijk te onderhouden is en met redelijke totale eigendomskosten.”
Jack Kiefer, Global Chief Information Officer en Chief Technology Officer, Coco Republic
Voor Coco Republic gaat e-commerce niet alleen over meer online verkopen. Het gaat ook om het ontdekken van nieuwe markten en het uitbreiden van het klantenbestand.
“We hebben twee winkels aan de westkust van de VS, maar met onze e-commerce business, naarmate we ons bedrijf uitbreiden en meer winkels willen, laat het ons precies zien waar onze klanten zich bevinden”, legt Kiefer uit.
Vanzelfsprekend zal e-commerce top-of-mind blijven voor Coco Republic, vooral nu het merk wil uitbreiden in de VS. En met BigCommerce als vertrouwde partner heeft Coco Republic de schaalbaarheid en flexibiliteit om mensen over de hele wereld te blijven inspireren met zijn producten en diensten.
“BigCommerce heeft ons bedrijf beïnvloed vanuit het oogpunt dat we een wereldwijde koers hebben die niet alleen voldoet aan onze behoeften voor de komende twee of drie jaar, maar ook voor de komende 10 tot 15 jaar”, aldus Kiefer.
"BigCommerce heeft ons bedrijf beïnvloed vanuit het oogpunt dat we een wereldwijde koers hebben die niet alleen voldoet aan onze behoeften voor de komende twee of drie jaar, maar ook voor de komende 10 tot 15 jaar."
Jack Kiefer, Global Chief Information Officer en Chief Technology Officer, Coco Republic
Gepubliceerd: april 2024
Meer over deze onderwerpen bekijken