Ontdek hoe aanpasbaar, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben gebouwd.
meer websiteverkeer
meer <br />klanten
toename van inkomsten
Robert Ellis had 25 jaar lang een succesvolle carrière in een aantal verschillende branches, van verzekeringen via de bouw naar horeca. Toen hij zijn kleine bedrijf had verkocht, was Robert klaar voor zijn volgende uitdaging. Die vond hij in een bijzondere markt.
Na uitgebreid onderzoek vond Robert een onderbediende niche in de e-commerce, die klaar leek voor disruptie. Dus lanceerde hij in 2015 Bavarian Clockworks, een familiebedrijf in de Verenigde Staten dat de beste koekoeksklokken ter wereld verkoopt, gemaakt in het Zwarte Woud.
Toen ik Bavarian Clockworks opstartte, was het mijn eerste online bedrijf. Vanaf het begin wist ik hoe belangrijk het was om een platform te vinden waarmee ik het bedrijf kon runnen zoals ik wilde, zonder compromissen.
Toen ik me online in het onderwerp verdiepte, bleek BigCommerce voor veel experts hun favoriete e-commerceplatform. Ieder van hen vermeldde dat BigCommerce erg goed paste bij snel groeiende bedrijven. Omdat we ervan overtuigd waren dat het bedrijf en onze producten succesvol zouden zijn, leek BigCommerce voor ons de beste keuze: we wisten dat dit platform aan onze behoeften kon voldoen terwijl we groeiden.
Vanaf het begin waren we erg onder de indruk van het totaalpakket aan ingebouwde functies en apps van BigCommerce, die in enkele minuten kunnen worden ingesteld. Op de marktplaats van BigCommerce vonden we alles wat we nodig hadden, en we vonden het prettig dat het hele platform op zo'n manier is gebouwd dat we onze winkel en backend precies konden aanpassen aan onze wensen.
Ik dacht dat BigCommerce ons een oplossing kon bieden die met ons mee zou groeien – en daar had ik gelijk in. Eén applicatie die ons conversiepercentage heeft verbeterd, is One Page Checkout van IntuitSolutions. Deze app heeft ons afrekenproces gestroomlijnd, ons conversiepercentage verhoogd en de gebruikerservaring van onze klanten verbeterd. Hierdoor zagen we ook een significante daling in het aantal achtergelaten winkelwagens.
"Iedere keer dat ik een vraag had over hoe ik mijn website kon verbeteren, heeft het ondersteuningsteam van BigCommerce me goed geholpen."
Robert Ellis Eigenaar, bavarianclockworks.com
We wilden echt een site die opvalt. Als een nieuwe e-commerceondernemer wilde ik ook zien wat ik zelf kon doen met een beperkt budget.
Om de site te lanceren, kozen we een sjabloon uit de BigCommerce-themawinkel, die ik vervolgens zelf heb aangepast. We hebben ongeveer 350 producten op onze site staan, met ongeveer 2000 foto's. Ik heb ruim de tijd genomen om alle foto's en siteafbeeldingen te integreren totdat het er precies goed uitzag, maar toen het uiteindelijk tijd was om de site lanceren, was het proces heel eenvoudig met BigCommerce.
We zijn heel proactief in onze relaties met leveranciers, we houden er oprecht van om met hen in gesprek te gaan. Ons telefoonnummer staat rechtsboven in grote letters op onze startpagina, en we moedigen klanten aan om ons te bellen als ze extra dienstverlening of ondersteuning nodig hebben.
Veel klanten hebben ons verteld dat het zo verfrissend is dat ze ons kunnen bellen en problemen snel opgelost kunnen krijgen. Dat is niet altijd het geval bij online winkelen. We willen onze klanten net zo goed van dienst zijn als wanneer ze een-op-een met ons team te maken zouden hebben in een fysieke winkel.
Toen ik besloot om online gespecialiseerde koekoeksklokken te gaan verkopen, wist ik dat het van cruciaal belang zou zijn om de waarde en geschiedenis van onze producten met onze klanten te kunnen delen.
Om dit te doen hebben we een uitgebreide informatiepagina gebouwd, die bedoeld is om klanten een geïnformeerde keuze te helpen maken. Onze gebruikersgidsen vormen de kern van de website. Ze zijn enorm waardevol voor potentiële klanten en daarnaast ook fantastisch voor SEO.
Ieder onderwerp waar we over schrijven, is extreem relevant voor ons product en gebaseerd op de zoekwoorden waarmee mensen op de website zoeken: deze kunnen we dankzij BigCommerce identificeren. Contentmarketing heeft een cruciale rol gespeeld in onze SEO-campagne: hierdoor is het ons gelukt om grotere en meer gevestigde bedrijven te overtreffen in zoekmachines, en een groter aandeel van onze markt te veroveren.
We kunnen ook meer verkopen dankzij onze klantbeoordelingen, waardoor klanten weloverwogen keuzes kunnen maken voordat ze kopen en waardoor we beter te vinden zijn.
Binnen elk bedrijf zijn problemen onvermijdelijk. Wat echt het verschil maakt, is hoe een bedrijf met deze problemen omgaat als ze zich voordoen.
Iedere keer dat ik een vraag had over hoe ik mijn website kon verbeteren, is het ondersteuningsteam van BigCommerce een waardevolle hulp geweest. Wanneer ik een vraag heb en het antwoord niet kan vinden op het forum van BigCommerce, is het geruststellend om te weten dat ik mijn telefoon kan pakken en snel iemand aan de lijn kan krijgen.
Weten dat iemand je kan helpen om een belangrijk probleem direct aan te pakken, is goud waard. BigCommerce is hier altijd heel goed in geweest. De persoonlijke aanpak en de klantenservice van BigCommerce springen er voor mij als klant echt uit.
"Ik heb ruim de tijd genomen om alle foto's en siteafbeeldingen te integreren totdat het er precies goed uitzag. Toen ik uiteindelijk klaar was om de site te lanceren, ging dat heel eenvoudig met BigCommerce."
Robert Ellis, bavarianclockworks.com
"Weten dat er iemand is die je kan helpen om een belangrijk probleem gelijk aan te pakken, is goud waard. BigCommerce is hier altijd heel goed in geweest. De persoonlijke aanpak en klantenservice van BigCommerce springen er voor mij als klant echt uit."
Robert Ellis, bavarianclockworks.com
Meer over deze onderwerpen bekijken