Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben gemaakt.
toename van inkomsten
toename van bestellingen
verhoging van het conversiepercentage
Prestatievergelijking 1 januari 2021 – 31 december 2021 met 1 januari 2022 – 31 december 2022.
In 2009 stuitte de 18-jarige Sam Morton, oprichter en directeur van SKDA Moto Creative, op de carrière van zijn dromen. Nadat hij zijn passie voor kunst had gebruikt om een unieke stickerset te maken die zijn eigen crossmotor personaliseerde, begon zijn reis in de wereld van aangepaste grafische kits.
In 2010 werd SKDA gelanceerd in Adelaide, Zuid-Australië. Morton was ooit klant van zijn branche, maar is nu de oprichter van een premium grafisch bedrijf voor motorcross op maat dat mede-motorfanaten in staat stelt om van hun rit iets unieks te maken.
Sinds de lancering is dit direct-to-consumer (DTC) merk nu een wereldleider op dit gebied geworden en heeft het enorm aan populariteit gewonnen in de VS, Canada, Nieuw-Zeeland en het VK. Bovendien is SKDA de afgelopen vier jaar op rij uitgeroepen tot een van de 25 snelst groeiende bedrijven in Zuid-Australië.
Je kunt gerust zeggen dat SKDA een grote vlucht heeft genomen sinds de lancering van haar e-commercesite. Als bedrijf dat voornamelijk online verkoopt, wist Morton dat hij een e-commerceplatform moest kiezen waarmee zijn bedrijf kon floreren.
De eerste paar jaar na de lancering van SKDA werd er voornamelijk via e-mail verkocht. Deze methode werkte op dat moment goed, maar Morton wist dat het bedrijf dit achter zich moest laten als ze wilden groeien.
In 2015 begon hij zich te verdiepen in e-commerceoplossingen waarmee het merk kon worden geschaald. Morton wist dat hij degene zou zijn die de e-commercesite van het bedrijf zou ontwerpen en onderhouden, dus zocht hij naar een platform dat gemakkelijk te navigeren was, maar ook volledig aanpasbaar was. Na opties zoals Shopify en Wix te hebben onderzocht, ontdekte Morton BigCommerce.
„BigCommerce was voor mij vrij intuïtief. De manier waarop het was opgezet was allemaal logisch, wat echt cool was”, zei Morton. Nadat hij had gezien hoe gebruiksvriendelijk BigCommerce is, wist hij dat dit het platform was dat SKDA op weg naar succes zou leiden.
„Het BigCommerce-platform is robuust genoeg en intuïtief genoeg om te gebruiken zonder enorme hoeveelheden training en onboarding. Het kan standaard een behoorlijk aangepaste configuratie aan, wat erg leuk was”, legt Morton uit. „Uit beoordelingen die we op alternatieve platforms hebben gedaan, zou het systeem veel meer moeten worden afgebroken om te kunnen bereiken wat we kunnen doen op BigCommerce.”
„Het BigCommerce-platform is robuust genoeg en intuïtief genoeg om te gebruiken zonder enorme hoeveelheden training en onboarding. Het kan standaard een behoorlijk aangepaste configuratie aan, wat erg leuk was. ”
Sam Morton, oprichter en directeur van SKDA Moto Creative
Een van de redenen waarom SKDA trouw blijft aan BigCommerce is te danken aan de efficiëntie en het gebruiksgemak van het platform als het gaat om het beheren van de productvoorraad. Hoewel de site maar een handvol productsoorten bevat, heeft SKDA ongeveer 2.300 SKU's vanwege de ontwerpvariaties die ze aanbieden.
BigCommerce zorgt ervoor dat de variaties van elk product dezelfde optiesets en regels kunnen delen. Op die manier kunnen wijzigingen met slechts één klik automatisch op alle varianten worden toegepast. “Als ik deze aanpassingen op productniveau zou moeten doorvoeren, wat veel andere systemen vereisen, zou dat duizenden klikken kosten voor dezelfde taak”, aldus Morton. “We hebben een behoorlijk robuuste lijst met opties en regels. Het is niet ideaal, maar het is gewoon vereist en verwacht in onze specifieke branche. BigCommerce werkt heel goed voor ons en we hebben met geen enkel ander systeem dezelfde efficiëntie kunnen bereiken.” Momenteel werkt SKDA samen met het technische ondersteuningsteam van BigCommerce en hun Customer Success Manager om het platform voortdurend te optimaliseren.
„Het BigCommerce-team heeft ons heel veel waardevolle ondersteuning gegeven, wat fantastisch was”, legt Morton uit. „Het is bewezen dat er mensen in het BigCommerce-ecosysteem zijn die me willen helpen om dingen te regelen.”
Als team van 30 is het essentieel om de efficiëntie te maximaliseren en de bandbreedte op de juiste manier toe te wijzen. Een van de manieren waarop SKDA dit doet, is door API's te gebruiken en apps te implementeren.
SKDA gebruikt webhooks en de software Make om al hun apps met elkaar te verbinden en updates te automatiseren. “Make is zeer diep verbonden met BigCommerce, wat voor de operationele kant van het bedrijf absoluut noodzakelijk is. Zonder dit zouden we het bedrijf niet kunnen runnen”, aldus Morton.
Als het om orderbeheer gaat, gebruikt SKDA Monday.com om geplaatste bestellingen te volgen en te beheren. Het bedrijf maakt ook gebruik van ShipStation, wat een efficiënte en betrouwbare verzendervaring creëert.
“ShipStation is erg goed”, merkte Morton op. “We zijn blij met de service die we van hen krijgen en hebben geen plannen om ergens anders te verhuizen – wat wat mij betreft een groot compliment is.”
Om klanten een winkelervaring te bieden die uniek is voor het merk SKDA, gebruiken ze de app Shogun. Met Shogun kunnen ze hun site eenvoudig aanpassen, zodat deze hun merk volledig belichaamt. “Shogun is een leuke manier geweest om dingen over elkaar heen te leggen en naar een heel nieuw niveau te tillen. Het marketingteam geniet van Shogun en ziet een aantal hele goede resultaten”, aldus Morton.
Bovendien biedt SKDA verschillende betaalmethoden – waaronder Stripe, PayPal en Afterpay – om ervoor te zorgen dat ze hun klanten een eersteklas betaalervaring bieden.
Tech-stack
Klantsuccesbeheer
„Uit beoordelingen die we op alternatieve platforms hebben gedaan, zou het systeem veel meer moeten worden afgebroken om te kunnen bereiken wat we kunnen doen op BigCommerce.”
Sam Morton, oprichter en directeur van SKDA Moto Creative
„Het BigCommerce-team heeft ons heel veel waardevolle steun gegeven, wat fantastisch was. Het is bewezen dat er mensen in het BigCommerce-ecosysteem zijn die me willen helpen om dingen te regelen.”
Sam Morton, oprichter en directeur van SKDA Moto Creative
Sinds de oprichting van hun site op BigCommerce is het SKDA-team enorm gegroeid. In 2023 zag het team voor de Noord-Amerikaanse vestiging een omzetstijging van 27,5% ten opzichte van 2022. In voorgaande jaren zijn ook uitzonderlijke resultaten geboekt, met een omzetstijging van 53,6% op jaarbasis (op jaarbasis) in 2022, en in 2021 een stijging van 83,3% op jaarbasis.
„We hebben nooit beperkingen gehad, dus onze groei op BigCommerce is altijd enorm geweest”, merkte Morton op. „We hebben een behoorlijk cool traject achter de rug en onze groei was behoorlijk indrukwekkend. We zijn ermee doorgegaan en er zijn geen situaties geweest waarin we ons beperkt voelden door het platform.”
„BigCommerce werkt heel goed voor ons en we hebben met geen enkel ander systeem dezelfde efficiëntie kunnen bereiken.”
Sam Morton, oprichter en directeur van SKDA Moto Creative
Nu SKDA blijft groeien, willen ze uitbreiden naar verschillende sectoren, met name de B2B-markt. Morton werkt samen met het BigCommerce-team om te zien hoe ze via hun e-commercesite gebruik kunnen maken van deze sector. Met de hulp van BigCommerce weet SKDA dat ze op weg zijn naar blijvend succes.
„De steun die ik heb gekregen van BigCommerce heeft onze toewijding aan het platform verder bevestigd”, legt Morton uit. „Ik vind dat mijn bijdragen gewaardeerd worden, wat best leuk is om mee te maken.”
Publicatiedatum: januari 2023
„De steun die ik heb gekregen van BigCommerce heeft onze toewijding aan het platform verder bevestigd. Ik vind dat mijn bijdragen gewaardeerd worden, wat best leuk is om mee te maken.”
Sam Morton, oprichter en directeur van SKDA Moto Creative
Meer over deze onderwerpen bekijken