Kigurumi Shop heeft succes met e-commercewebsite via BigCommerce

Dit in Los Angeles gevestigde kostuumbedrijf heeft de groei versneld door middel van automatisering

Kigurumi Shop Artikel Hero

1 mln.

websitebezoeken in 2017

17%

minder achtergelaten winkelwagens

3,25%

hogere gemiddelde bestelwaarde

Het succesverhaal van de Kigurumi Shop

Shoko Mimura was zich terdege bewust van de populariteit van kigurumi in Japan.

'Kigurumi' is een samentrekking van twee Japanse woorden: kiru, dat 'dragen' betekent, en nuigurumi, dat 'knuffelbeest' betekent.

Traditioneel verwijst deze term naar de artiesten die het kostuum dragen, maar de laatste jaren is het gebruik ervan uitgebreid tot de kostuums zelf.

In Japan zijn kigurumi-kostuums een populaire manier geworden om traditionele kledingconventies te doorbreken en worden ze vaak gedragen als comfortabele loungewear.

Na gehoord te hebben dat kigurumi explosief in populariteit was toegenomen op muziekfestivals in het Verenigd Koninkrijk, besloot Shoko om kigurumi naar de Verenigde Staten te brengen.

Kigurumi Shop opende in de lente van 2011 zijn deuren in Los Angeles.

Sindsdien is Kigurumi Shop uitgegroeid tot een belangrijke webshop en de Noord-Amerikaanse distributeur van het merk SAZAC, de grondlegger van de kigurumi-trend.

Onverwachte downtime leidt tot zoektocht naar nieuw e-commerceplatform

Zoals aan BigCommerce verteld door Shoko Mimura, eigenaar van kigurumi-shop.com

Ons bedrijf groeide gestaag met onze vorige e-commerceprovider Network Solutions, maar het platform kende zijn beperkingen op belangrijke gebieden zoals mobiele functies.

Network Solutions had een mobiele winkeloptie die bezoekers een zeer algemene webshop liet zien, maar die niet het unieke aspect bevatte dat wij wilden overbrengen met ons eigen ontwerp. Dat was erg frustrerend.

Nadat onze webshop halverwege oktober, onze drukste maand, meer dan 24 uur had platgelegen, besloten we uiteindelijk dat we moesten overstappen naar een platform dat speciaal voor e-commerce bedoeld was.

Het perfecte platform

Zoals aan BigCommerce verteld door Shoko Mimura, eigenaar van kigurumi-shop.com

Toen we met ons onderzoek naar e-commerceplatforms begonnen, hadden we BigCommerce, Magento, Shopify en WooCommerce op onze shortlist staan.

Als voormalige freelance webontwikkelaar had ik ervaring met het opzetten en runnen van WooCommerce-winkels en met andere opensourcesoftware voor e-commerce. Een zelfgehost platform sprak ons in eerste instantie aan vanwege de aanpassingsmogelijkheden en de lage aanloopkosten.

Maar ik wist uit ervaring dat zelf hosten veel inspanning vereist om alles soepel te laten draaien, vooral na het toevoegen van plug-ins en aanpassingen. Daar hadden we de middelen niet voor.

Ik besloot dat de overstap naar een Software-as-a-Service (SaaS)-platform ons in staat zou stellen het e-commerce-ontwikkelingsgedeelte van ons bedrijf uit te besteden, waardoor we ons in plaats daarvan zouden kunnen concentreren op branding, klantervaring en marketing. Ik wilde niet de stress van het zelf doen van het ontwikkelingswerk of het inhuren en begeleiden van programmeurs. In plaats daarvan wilde ik dat mijn focus zou liggen op het creëren van een unieke winkel en merk dat zou opvallen.  

Wat de kosten betreft, ontdekte ik ook dat ik met Shopify Plus meerdere plug-ins moest toevoegen om dezelfde functies te krijgen als met BigCommerce. Vanwege de superieure functies en tarieven zijn we met BigCommerce in zee gegaan.

Catalogusoverdrachtservice en adviserende aanpak leiden tot een stressvrije lancering 

Zoals aan BigCommerce verteld door Shoko Mimura, eigenaar van kigurumi-shop.com

Toen we begonnen met de overstap naar BigCommerce, hebben we samengewerkt met een van de aanbevolen ontwerpers, SiteTech Media. Ik was erg tevreden met het proces en de resultaten.

We hebben ook samengewerkt met het catalogusoverdrachtsteam van BigCommerce om de productcatalogus en de andere inhoud van onze bestaande site over te brengen. De resterende taken, zoals het instellen van verzendopties en betaalmethoden, waren intuïtief dankzij de rondleiding en ondersteunende inhoud van BigCommerce.

Van platform veranderen terwijl je een bedrijf runt, is natuurlijk stressvol, maar met BigCommerce verliep alles ongelooflijk soepel. Bovendien vonden we de interface en de trainingstools van BigCommerce erg behulpzaam. Als onze medewerkers een vraag hadden, e-mailde ik ze gewoon een link naar het online trainingsmateriaal van BigCommerce!

"Wat de kosten betreft, kwam ik erachter dat ik bij Shopify Plus meerdere plug-ins moest toevoegen om dezelfde functies te krijgen als bij BigCommerce."

Shoko Mimura, eigenaar van kigurumi-shop.com

"BigCommerce biedt de beste functies en prijzen. Daarom zijn we met ze in zee gegaan."

Shoko Mimura, eigenaar van kigurumi-shop.com

"De overstap naar een ander platform maken terwijl je een bedrijf runt, is natuurlijk stressvol, maar met BigCommerce verliep alles ongelooflijk soepel."

Shoko Mimura, eigenaar van kigurumi-shop.com

Kigurumi Shop Artikel Secundair

Tools en apps integreren voor eenvoudig beheer

Zoals aan BigCommerce verteld door Shoko Mimura, eigenaar van kigurumi-shop.com

We hebben andere tools en apps naadloos kunnen integreren met BigCommerce.

InStockNotify is van onschatbare waarde voor ons. Met de app kunnen klanten zich aanmelden om een e-mailmelding te ontvangen als een uitverkocht product weer op voorraad is. Het levert ons de hoogste ROI op van alle diensten die we gebruiken! Ik kan deze app niet genoeg aanbevelen.

ShipStation heeft ons orderverwerkingsproces enorm gestroomlijnd. In het verleden moesten we tijdens onze piekperiode allemaal tot laat overwerken om alle bestellingen te verwerken. Dankzij ShipStation kunnen we het hele jaar door gewoon op tijd naar huis.

Platformbetrouwbaarheid staat gelijk aan bedrijfssucces

Zoals aan BigCommerce verteld door Shoko Mimura, eigenaar van kigurumi-shop.com

Het hebben van een betrouwbaar platform is ontzettend belangrijk voor ons bedrijf. Alle producttransacties worden online afgehandeld, dus we lopen veel inkomsten mis als ons platform om wat voor reden dan ook uitvalt.

In de twee jaar met BigCommerce hebben we geen enkel probleem gehad met onze winkel.

Technisch gezien loopt onze winkel eigenlijk vanzelf. Dat kan ik niet zeggen over andere e-commerceplatforms waar ik mee heb gewerkt.

"De interface en trainingstools van BigCommerce zijn erg nuttig. Als een medewerker een vraag heeft, e-mail ik gewoon een link naar het online trainingsmateriaal van BigCommerce."

Shoko Mimura, eigenaar van kigurumi-shop.com

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case StudyCasestudy thumbnail designerie

Designerie

Lees het verhaal