ITS vindt de juiste tool in BigCommerce

Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben gemaakt.

"We wilden onze catalogus in zoveel mogelijk handen krijgen en ze op dezelfde manier behandelen als ons kernpubliek dat we bij naam en gezicht kenden."

https://images.ctfassets.net/wowgx05xsdrr/58HHNXvbTcgR9RXslK9a2E/f7a7efc0bda15408091b20159fc2e7a4/case-study-device-laptop-its_401.5x.png

21%

toename van bezoeken

21%

toename van bestellingen

23%

toename van inkomsten

Prestatiestatistieken vergelijken april 2022 met september 2022.

Een pionier op het gebied van online klantervaring

Begonnen in 1979 in een bescheiden winkel van 150 vierkante meter, is Industrial Tool Supplies, of ITS, sindsdien uitgegroeid tot een familiebedrijf, dat nu landelijk meer dan 30.000 producten verkoopt via zijn online winkel en vier filialen. Als een van de eersten in zijn branche die online is gegaan, heeft ITS zijn e-commerceaanbod de afgelopen twintig jaar sterk uitgebreid, waarbij het zich inzet om de beste hardware te leveren aan de meest bekwame vakmensen in Groot-Brittannië – van timmerlieden en bouwers tot meer gespecialiseerde niches zoals elektriciens, loodgieters en tuinarchitecten.

En terwijl het grote bedrijf zijn online bereik bleef uitbreiden, hield ITS vast aan dezelfde visie: de klant centraal stellen.

"Vanaf de winkel tot nu hebben we de klant altijd op de eerste plaats gezet en geprobeerd om die winkelervaring in de winkel te behouden", zegt Richard Hughes, e-commerce en marketingmanager bij ITS. "We wilden onze catalogus in zoveel mogelijk handen krijgen en ze behandelen — ongeacht of ze zich in Birmingham, Manchester of Edinburgh bevonden — op dezelfde manier waarop we ons kernpubliek behandelden dat we bij naam en gezicht kenden."

UITDAGING

Minder focus op ontwikkelen, meer focus op verkopen

Om die klantgerichte benadering te handhaven, moest het juiste platform worden gebruikt om de e-commerce-backend van ITS aan te sturen. Na de lancering van een aangepaste website op .NET in de vroege jaren 2000, ontgroeide ITS echter snel de oude technologie en had het behoefte aan een nieuw en verbeterd platform.

Bij hun zoektocht naar een nieuw platform ontdekte ITS dat open-sourceoplossingen te omvangrijk en complex waren voor hun zakelijke behoeften, terwijl software-as-a-service (SaaS)-oplossingen te beperkend waren en vaak gericht op kleinere verkopers. best-of-both-worlds, een Open SaaS-oplossing.

Bovendien had ITS, met een team van zowel technische als niet-technische gebruikers, een platform nodig waarmee ze zich konden concentreren op hun belangrijkste doel: het laten groeien en verbeteren van hun bedrijf.

"Ons team wilde zich echt concentreren op verkopen — daarom zijn we hier, daar zijn we goed in", aldus Hughes. “We willen onze producten begrijpen, onze klanten begrijpen en ons op hen concentreren. We willen ons niet echt bezighouden met alle kleinigheden van een server en of de technologie wel blijft draaien.”

"BigCommerce past bij hoe we willen werken door ons de tools te geven om effectief aan mensen te verkopen zonder ons al te veel zorgen te maken over het beheer van de technologie."

Richard Hughes E-commerce en marketingmanager, ITS

OPLOSSING

Keuzevrijheid en de juiste ondersteuning maken het verschil

Voor Hughes betekende de komst van BigCommerce dat ITS meer tijd kon besteden aan het focussen op zijn topprioriteiten: klanten en verkopen. "BigCommerce past bij hoe we willen werken door ons de tools te geven om effectief aan mensen te verkopen zonder ons al te veel zorgen te maken over het beheer van de technologie", aldus Hughes.

Het integreren van persoonlijke en online opmerkingen van klanten in de build was een manier waarop ITS en E2X, het door BigCommerce gecertificeerde ontwikkelingsbureau, de website konden aanpassen. “We wilden niet dat onze website eruit zou zien als een sjabloon of als de website van iemand anders. De ontwikkelingsexpertise van E2X stelde ons in staat om een end-to-end gebruikersreis te creëren die uniek was voor ons”, legt Hughes uit.

“Omdat we gespecialiseerd zijn in het creëren van gebruikerservaringen en het kiezen van de juiste technologieën, kan een basis worden gelegd voor toekomstige innovatie”, zegt Serge Albohayre, Head of Partnerships van E2X. “Daar hebben we ITS bij geholpen. We hebben niet alleen het zware werk gedaan door ze naar BigCommerce te verplaatsen, we hebben ook al hun vereiste integraties gesynchroniseerd om ervoor te zorgen dat de website optimaal en zoals verwacht presteerde.” Vandaag de dag blijft E2X waarde bieden aan ITS door te adviseren over de beste technologiestrategie voor huidig en toekomstig zakelijk succes.

Verschillende apps van de marktplaats van BigCommerce maken deel uit van die strategie. “De mogelijkheid om de apps en add-ons te kiezen die voor ons bedrijf werken, is een van mijn favoriete dingen aan BigCommerce. Als onze concurrentie iets beters doet dan wij, dan hoeven we alleen maar gebruik te maken van de app store van BigCommerce, de juiste technische oplossing toe te voegen en zijn we weer toonaangevend in de branche en tevreden onze klanten”, aldus Hughes.

Agentschappartner:E2X

Noemenswaardige applicaties:

  • Shogun Page Builder

  • Doofinder

  • Productbeoordeling importeur en exporteur

  • Dotdigital Marketing Automation

  • ShipperHQ

  • Trustpilot-recensies

  • Space 48 Category & Merchandising

  • SEO Rich Snippets

BigCommerce-services:

  • Projectbeheer implementatie

  • Klantsuccesbeheer

"Als onze concurrentie iets beter doet dan wij, dan hoeven we alleen maar gebruik te maken van de app store van BigCommerce, de juiste technische oplossing toe te voegen en zijn we weer toonaangevend in de branche en het behagen van onze klanten."

Richard Hughes E-commerce en marketingmanager, ITS

"Met BigCommerce kunnen we doen waar alle bedrijven van dromen: gefocust blijven op klanten."

Richard Hughes E-commerce en marketingmanager, ITS

Casestudy apparaatlaptop its 1 5x

RESULTATEN

Focus op klantenservice om omzet en groei te stimuleren

Het ITS-verkoopteam is overgestapt van orderafnemers die in catalogi zoeken naar professionals die zich richten op klantenservice en het verbeteren van de klantervaring. Tegenwoordig zoeken en kopen klanten hun eigen producten en nemen ze voornamelijk contact op met het verkoopteam van ITS om te bevestigen of een bepaald product geschikt voor hen is.

De intuïtieve aard van de back-end van BigCommerce maakt het voor het ITS-marketingteam gemakkelijk om de website te verkopen en bij te werken zonder een beroep te hoeven doen op een ontwikkelingsteam. "BigCommerce stelt ons in staat om te doen waar alle bedrijven van dromen: gefocust blijven op klanten", aldus Hughes. "Door geweldige klantenservice en online merchandising te bieden die logisch is, kunnen we meer verkopen."

Dat vermogen om zich te concentreren op klantervaring wordt weerspiegeld in de groei van ITS sinds de overstap naar BigCommerce. Als we de siteprestaties van april 2022 tot september 2022 vergelijken, zag ITS een toename van 21% in bezoeken, 21% meer bestellingen en 23% meer inkomsten.

VOORUIT KIJKEN

Een solide technische basis maakt toekomstige innovatie mogelijk

“Nu we onze website-infrastructuur op orde hebben, kunnen we beter schakelen en ons aanpassen aan de veranderende industrie en technologie. We zullen wat persoonlijker zijn door sociale media te gebruiken en virtuele ervaringen te creëren”, aldus Richard. "Vanuit een e-commerceperspectief zal het opwindend zijn om te zien wat de toekomst voor ITS in petto heeft, en geruststellend om te weten dat BigCommerce ons bij elke stap zal bijstaan."

Publicatiedatum: januari 2023

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case StudyMiniatuur casestudy Tygris

TYGRIS

Lees het verhaal
Read Case StudyMiniatuur casestudy Fastfix

Fastfix

Lees het verhaal
Read Case StudyCase study thumbnail hellomamma

HelloMamma!

Lees het verhaal