Bekijk uit de eerste hand de functies waarmee bedrijven zoals Fastfix kunnen groeien met BigCommerce.
meer online bestellingen
hoger conversiepercentage van advertenties
minder kosten voor Google AdWords
Vergelijking prestaties Fastfix juni-aug 2019 (vóór BigCommerce) met juni-aug 2020 (na BigCommerce).*
Fastfix is geen onbekende voor gereedschapgebruikende professionals en doe-het-zelvers in Groot-Brittannië. Dit 30 jaar oude bedrijf heeft in de loop der jaren veel veranderingen meegemaakt en heeft zich daar met succes aan aangepast.
Waar het ooit zaken deed vanaf de toonbank van een magazijn, is Fastfix nu voornamelijk een online bedrijf dat Makita-gereedschap en accessoires levert in het hele VK.
Omdat ze uitsluitend online zakendoen, had Fastfix een bewezen e-commerceplatform nodig dat voldoende open en flexibel was zodat het bedrijf kon blijven verkopen, bestellingen volgen en leveren op een manier die zij en hun klanten verwachtten.
We besloten over te stappen naar een nieuw platform toen Magento aankondigde dat Magento 1 niet langer zou worden ondersteund. Dat zette ons ertoe aan nog eens goed na te denken over ons platform. We konden er niet meer om heen.
We werden steeds groter en daar kwamen problemen bij kijken. We wisten dat onze processen moesten worden verbeterd. Onze backofficeprocessen waren behoorlijk verouderd. Ze waren omslachtig en er werd veel dubbel getypt omdat de systemen niet met elkaar communiceerden.
Een van onze voornaamste doelstellingen was een systeem dat de basis kon leggen voor de richting die wij uit wilden en dat verder gebruik kon maken van technologie om ons te moderniseren en sneller te maken.
"We hadden vooral behoefte aan een systeem dat de basis kon leggen voor de richting die wij uit wilden. Ook wilden we technologie nog beter benutten om te moderniseren en om sneller te worden."
LEE HACKETT FASTFIX, E-COMMERCE- EN MARKETINGMANAGER
Eerlijk gezegd hebben we zo'n beetje de hele markt bekeken. Magento 2 was natuurlijk een mogelijkheid omdat we al met Magento 1 werkten. We hebben ook WooCommerce en, in het bijzonder, Shopify grondig doorgelicht.
De kosten waren een belangrijke factor voor ons om Magento 2 niet te kiezen. Ook vonden we Magento 2 een erg rigide platform. We wilden een meer open, pragmatische aanpak waarbij we zelf met de software konden werken en aan het platform konden toevoegen. Bij Magento heb je een ontwikkelaar nodig die alles voor je doet, wat uiteraard duur is. Ook betaal je bij Magento vooraf. Je moet al het geld uitgeven voordat er überhaupt gedacht kan worden aan prestaties en het terugverdienen van de investering. Je zit vast en alles wat je wilt doen kost gewoon een hoop geld.
Van BigCommerce vonden we echter dat het, als pakket, standaard veel meer bevatte. Terwijl het er bij Shopify aan de oppervlakte goed uitzag, zijn er veel extra's waarvoor je moet betalen - veel doorlopende maandelijkse apps. We probeerden juist af te komen van maandelijkse app-abonnementen. "We vonden het absoluut noodzakelijk om één vaste prijs te hebben, zodat we niet voor verrassingen zouden komen te staan aan het einde van de maand. BigCommerce voldeed hieraan. Het is een perfect model. We betalen elke maand en krijgen elke maand een geweldig rendement. Dit zijn slechts een paar redenen waarom we voor BigCommerce hebben gekozen.
"We vonden het absoluut noodzakelijk om één vaste prijs te hebben, zodat we niet voor verrassingen zouden komen te staan aan het einde van de maand. BigCommerce voldeed hieraan. Het is een perfect model. We betalen elke maand en krijgen elke maand een geweldig rendement."
LEE HACKETT FASTFIX, E-COMMERCE- EN MARKETINGMANAGER
Ik zeg het nog eens. Ons vorige platform was erg duur in het gebruik en er waren voortdurend problemen. We werken nu pas een paar maanden met BigCommerce en het gevoel binnen het bedrijf is: "Waarom hebben we dit niet eerder gedaan?"
LEE HACKETT FASTFIX, E-COMMERCE- EN MARKETINGMANAGER
We lanceerden op BigCommerce in mei 2020, en dankzij het platform hebben we nu een modernere benadering voor online ondernemen. Het heeft ons het gevoel gegeven dat we weer de controle hebben over onze eigen site, in plaats van totaal afhankelijk te zijn van ontwikkelaars, met buitensporige kosten tot gevolg. Het voelde echt als een nieuwe start. Onze vorige software voelde een beetje als een gevangenisstraf.
Ik zeg het nog eens. Ons vorige platform was erg duur in het gebruik en er waren voortdurend problemen. We werken nu pas een paar maanden met BigCommerce en het gevoel binnen het bedrijf is: "Waarom hebben we dit niet eerder gedaan?"
In juli hebben we vier keer een bedrijfsrecord gevestigd voor het aantal bestellingen dat we op een dag ontvingen. Dit was een oud record dat we al een paar jaar hadden. Om het vier keer te overtreffen in een maand is geweldig.
Wat ons vooral geholpen heeft, is de mogelijkheid om nu te integreren met Tradebox en alle bestellingen automatisch naar Sage-accounts te laten gaan. Hierdoor winnen we elke dag een paar uur en zijn er minder fouten aangezien het proces voorheen handmatig werd uitgevoerd.
Naast Tradebox gebruiken we ook Print Out Designer, dat onze e-mails, ons postpapier en ons geautomatiseerde afdrukproces afhandelt; Shiptheory voor onze integratie met onze koeriersdienst DPD, voor het afdrukken van etiketten voor pakketten; en Rewind voor onze back-ups en beveiliging.
Dan is er nog onze samenwerking met het ontwerpbureau Frooition. Zij hebben alle losse onderdelen tot een mooi geheel gemaakt. Ze hebben al onze vragen beantwoord. Ze hebben alle technologie geleverd, en het maatwerk dat we nodig hadden om ons project te voltooien. Hun kennis, geduld en toelichting over hoe ze BigCommerce konden aanpassen op basis van onze wensen, waren allemaal uitstekend.
Ze deden zo vaak hun uiterste best om problemen op te lossen en reikten soms nog betere oplossingen aan. Ik had vaak het gevoel dat ik met een goede vriend aan het praten was, en dat is de manier waarop ik graag werk. Ik waardeer het dat ze altijd toegankelijk waren en bereid om te bellen om vragen te beantwoorden en dingen te regelen.
Wat er ook nodig is, ze zullen het doen. Zo was een van de functies die we nodig hadden op BigCommerce niet standaard aanwezig op het platform. BigCommerce kwam met een goed idee en Frooition deed de implementatie om het te realiseren. Door samen te werken, kregen we de oplossing die we wilden.
Op persoonlijk en emotioneel vlak hadden wij een droom en een visie voor onze website. Dat hadden we al ongeveer vijf jaar, maar we konden het niet bereiken met Magento. Door te werken met BigCommerce en Frooition zijn we er echter in geslaagd om onze droom exact te verwezenlijken. We bereikten alles wat we wilden in zeer korte tijd. Ons eerste Magento-project duurde bijna twee jaar voordat het live ging. Met BigCommerce waren we in vijf maanden operationeel.
Hoewel COVID alles een beetje vertraagde, zijn de algemene prestaties van het bedrijf beter. We geven 85% minder uit aan Google-advertenties. Dat kan niet allemaal worden toegeschreven aan BigCommerce, maar het is allemaal onderdeel van een succesvoller recept.
Met het oog op de toekomst bevinden de grootste verbeteringen die we nu kunnen aanbrengen zich in de backoffice. In de komende 12 maanden mag Fastfix het rustig aan doen in onze nieuwe online winkel, terwijl wij werken aan de modernisering van de backofficeprocessen. Dat kunnen we doen nu we zo'n robuust en veelzijdig platform hebben.
Meer over deze onderwerpen bekijken