Combat Corner bereikt bliksemsnelle sitesnelheid met BigCommerce

Ontdek hoe flexibel, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben gemaakt.

Combat Corner casestudy-laptop

431%

algehele prestatieverbetering

604%

verbetering van de snelheidsindex

328%

verbetering in FCP (first contentful paint)

Vechtend naar de top.

In de wereld van martial arts en vechtsporten is hoogwaardige uitrusting essentieel voor een goede training en om je vaardigheden aan te scherpen.

Toen voormalig beroepsvechter Dan LaSavage zich realiseerde dat er een gebrek was aan professionele uitrusting die bestand was tegen de intensiteit van deze sporten, richtte hij Combat Corner op.

Sinds de lancering in 2007 is Combat Corner uitgegroeid tot een toonaangevende fabrikant van vechtsportuitrusting. Dit wereldwijde merk domineert de B2B-markt als het gaat om het leveren van professionele uitrusting aan sportcentra die is gebouwd om zelfs de sterkste stoten te weerstaan. Meer recentelijk zijn ze begonnen met uitbreiden naar de B2C-ruimte, waardoor vechters hun eigen ultramoderne uitrusting kunnen kopen. 

Door de jaren heen heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot een bloeiend bedrijf in de vechtsportindustrie. Het kreeg echter te maken met verschillende tegenslagen omtrent het e-commerceplatform, waardoor het groeivermogen van het bedrijf werd beperkt. Combat Corner wist dat als het sterker wilde worden, het een robuuste e-commerceoplossing nodig zou hebben.

UITDAGING

Hosting op een beperkend platform.

Voordat Combat Corner naar BigCommerce migreerde, ondervond Combat Corner verschillende uitdagingen met het platform waarop de online winkel werd gehost. 

Het team had problemen met de snelheid van de website, waardoor bezoekers te maken kregen met trage laadtijden van de pagina, wat een negatieve invloed had op het gebruikerstraject. Bovendien was het platform niet intuïtief en had het team vaak moeite om de website te beheren en bij te werken. Deze factoren beperkten het vermogen van Combat Corner om op te schalen, waardoor het merk besloot dat het genoeg was geweest.

Na wat onderzoek koos Combat Corner voor BigCommerce en werd de winkel herbouwd met een stencil-thema. Het team zag succes nadat ze van platform waren veranderd, maar ze merkten de vooruitgang van BigCommerce in de richting van headless commerce en ze vonden dat dit type functionaliteit beter aansloot bij hun e-commercedoelen en de mogelijkheid om de site te beheren.

"BigCommerce was bezig met headless en ik wilde iets doen dat moderner was." We dachten dat dit een goede manier zou zijn om doelen te bereiken in termen van onze tech-stack en prestaties zonder al onze back-endsystemen te hoeven omschakelen,” zegt Rob Capili, Digitale Marketing Manager bij Combat Corner.

"BigCommerce was bezig met headless en ik wilde iets doen dat moderner was."

Rob Capili DIGITALE MARKETING MANAGER, COMBAT CORNER

OPLOSSING

Kies voor headless en ga voor de overwinning.

Om de headless-site te creëren, werkte Combat Corner samen met Click Here Labs en met zijn BigCommerce Customer Success Manager om zijn visie werkelijkheid te laten worden. Samen ontwikkelden ze een van de eerste online winkels met een headless React front-end gebouwd op het Atlas-platform van WordPress Engine en een headless back-end gebouwd op BigCommerce.

Dankzij de kracht van een headless-oplossing kon Combat Corner eenvoudig het WordPress-framework integreren zonder de BigCommerce-back-end opnieuw te hoeven platformen.

“Nu onze site headless is, doen we veel dingen in zowel WordPress als BigCommerce. De integratie van het back-endsysteem met het front-endsysteem verloopt vrijwel naadloos,” aldus Capili.

De vrijheid en flexibiliteit van het kiezen voor headless hebben het vermogen van het team om de website te beheren en bij te werken drastisch verbeterd, evenals de klantervaring. Dit bracht hen ertoe het uiterlijk van de online winkel van Combat Corner opnieuw te ontwerpen en klanten een website te bieden die gemakkelijk te navigeren is en het merk volledig belichaamt.

“Mensen zijn zeer tevreden over onze opnieuw ontworpen site. Hij ziet er vrij custom uit en we hebben goede feedback gekregen op het ontwerp," zei Capili.

Bovendien is de laadsnelheid van de pagina's van Combat Corner aanzienlijk verbeterd, waardoor het gebruikerstraject voor zowel desktop- als mobiele shoppers verder is verbeterd.

Via de headless-functie van BigCommerce heeft Combat Corner de robuuste back-end van het platform eenvoudig gecombineerd met de vereenvoudigde mogelijkheden voor contentbeheer van WordPress, waardoor het beste van twee werelden wordt geboden en er geen ontwikkelteam meer nodig is.

“We wilden onze site toekomstbestendig maken, zodat we, naarmate de zaken zich ontwikkelden, wendbaar genoeg zouden zijn om ons eraan aan te passen. We wilden niet een heleboel programmeurs in dienst nemen, dus hadden we de technologie nodig waarmee we mensen op de hoogte konden brengen en die niet al te ingewikkeld was,” legt Capili uit.

Verbetering van de B2B-ervaring.

Combat Corner gaat niet alleen voor headless, maar maakt ook gebruik van andere BigCommerce-functies die zijn ontworpen om de gebruikerservaring te verbeteren. 

Omdat het merendeel van de omzet van Combat Corner uit B2B-transacties komt, besloten ze te profiteren van de B2B-functies van BigCommerce, waaronder klantgroepen en prijslijsten. Hierdoor kunnen bedrijven op de website winkelen op basis van hun specifieke klantengroep. Via deze functies worden producten uitgelicht die het meest van toepassing zijn op de geselecteerde groep van het bedrijf, en worden er automatisch speciale kortingen of prijzen toegepast.

“We hebben een aantal verschillende klantgroepen. We hebben er een voor onze groothandel- en pro-teamleden, en we hebben een tool die mensen kunnen gebruiken om producten in bulk te bestellen en hun proces van nabestellen te vereenvoudigen. Deze functies zijn erg nuttig geweest,” aldus Capili.

Maximaliseer de productiviteit met API's en integraties.

Door de kracht van BigCommerce heeft Combat Corner geprofiteerd van de grote selectie API's en apps van het platform. Het team integreert deze functies om backofficetaken te vereenvoudigen en de teamefficiëntie te vergroten.

“Wat mij zeer aanspreekt aan BigCommerce zijn de uitgebreide API's van het platform. Je kunt veel dingen automatiseren die je misschien niet zou kunnen automatiseren als die functionaliteit niet beschikbaar was,” aldus Capili.

Combat Corner gebruikt webhooks om bestellingen te helpen verwerken. Wanneer een bestelling wordt geplaatst, wordt de informatie automatisch gecommuniceerd met de andere systemen en integraties die Combat Corner gebruikt. Deze automatisering zorgt ervoor dat elk geïntegreerd systeem beschikt over de meest actuele informatie over geplaatste bestellingen, waardoor het team deze gegevens niet meer handmatig hoeft in te voeren.

“We gebruiken BigCommerce-webhooks, zodat wanneer iemand een bestelling plaatst, we een aangepaste verwerking aan de back-end hebben. Op die manier wordt deze informatie geïntegreerd met sommige van onze andere systemen, wat erg handig is,” legt Capili uit.

Het bedrijf gebruikt ook de app Fishbowl om zijn productinventaris bij te houden en te beheren. Dit geeft het team een nauwkeurig rapport van de volledige voorraad, en informeert het ook wanneer producten bijna op of niet op voorraad zijn.

Tech-stack:

BigCommerce-services:

“Nu onze site headless is, doen we veel dingen in zowel WordPress als BigCommerce. De integratie van het back-endsysteem met het front-endsysteem verloopt vrijwel naadloos.”

Rob Capili DIGITALE MARKETING MANAGER, COMBAT CORNER

“Wat mij zeer aanspreekt aan BigCommerce zijn de uitgebreide API's van het platform. Je kunt veel dingen automatiseren die je misschien niet zou kunnen automatiseren als die functionaliteit niet beschikbaar zou zijn.”

ROB CAPILI, DIGITALE MARKETING MANAGER, COMBAT CORNER

Combat Corner casestudy-tablet

RESULTATEN

Overwinningen behalen en als winnaar uit de bus komen. 

We kunnen gerust zeggen dat de migratie naar BigCommerce en het kiezen voor headless de juiste stap was voor Combat Corner. Sinds de overstap naar deze oplossing heeft Combat Corner een sprong van 431% gemaakt in de algehele prestaties van de site. 

Als het gaat om verbeteringen in de snelheid van de site, zag het bedrijf een verbetering van 604%. Andere opmerkelijke impulsen zijn een verbetering van 328% in FCP (first contentful paint) en een verbetering van 483% in LCP (largest contentful paint).

“Met BigCommerce en zijn headless-functionaliteit wilden we de look en feel van onze site beter maken en we wilden dat deze responsiever zou zijn,” aldus Capili. “Sinds de overstap naar deze e-commerceoplossing zijn de prestaties geweldig en is de website supersnel. Veel mensen geven complimenten over hoe snel de site laadt en hoe snel ze de pagina's kunnen zien, wat geweldig is.”

Lees meer over de resultaten van WP Engine.

“Sinds de overstap naar deze e-commerceoplossing zijn de prestaties geweldig en is de website supersnel. Veel mensen geven complimenten over hoe snel de site laadt en hoe snel ze de pagina's kunnen zien, wat geweldig is.”

Rob Capili DIGITALE MARKETING MANAGER, COMBAT CORNER

VOORUIT KIJKEN

Doorgaan met een kampioensmentaliteit.

De motivatie en drive van Combat Corner om de beste in zijn branche te zijn, maakt het een zware concurrentie voor concurrerende retailers.

Een belangrijk doel voor Combat Corner is om de B2C-markt te blijven aanboren en dit klantenbestand te laten groeien. Het team is van plan dit te doen door de gebruikerservaring te perfectioneren door de lancering van functies die zijn ontworpen om de aankoop van custom producten te vereenvoudigen, en door het uiterlijk van de website verder te verbeteren.

Andere initiatieven zijn onder meer het vereenvoudigen van backofficetaken door API's te gebruiken om meer van hun processen te automatiseren. Door deze inspanningen en met de hulp van The BigCommerce Team weet Combat Corner dat zijn website elke dag sterker zal worden.

"De ondersteuning voor BigCommerce is echt goed. Er zijn veel mensen die weten waar ze het over hebben en ze gaan snel aan de slag. Een van de grootste redenen waarom ik BigCommerce aanbeveel, is dat als je een probleem hebt, de ondersteuning uitstekend is,” aldus Capili.

“Een van de belangrijkste redenen waarom ik BigCommerce aanbeveel, is dat de ondersteuning als je een probleem hebt, uitstekend is.”

Rob Capili DIGITALE MARKETING MANAGER, COMBAT CORNER

Gepubliceerd: maart 2024

Meer over deze onderwerpen bekijken

Meer Succesverhalen

Read Case StudyCasestudy thumbnail mangofiets

Mango Bikes

Lees het verhaal
Read Case StudyCasestudy miniatuur kokatat 2x

Kokatat

Lees het verhaal
Read Case Study2261 Cd casestudy Yeti Cycles tablet Sj@1X

Yeti Cycles

Lees het verhaal