Bekijk hoe personaliseerbaar, kosteneffectief en betrouwbaar BigCommerce is en waarom we het zo hebben ontworpen.
increased conversion rate in 2 months
hogere gem. bestelwaarde
toename in snelheid en prestaties van de site
Toen Kabeer Chobra en Stephen Kuhl tijdens hun studie bedrijfskunde meubels voor hun kamers moesten kopen, zaten ze met een vrij veelvoorkomend dilemma: was het nu beter om snel wat goedkoop meubilair te kopen dat je na een paar jaar al bij het grof vuil kon zetten, of meubels van goede kwaliteit bij een ouderwetse meubelzaak waar je echter wel vaak 12 weken op moest wachten?
Deze vrij gangbare afweging bij de aanschaf van meubelen lokte bij de studenten de volgende vraag uit: "Wat zou er gebeuren als we een zitbank in een doos stopten en het hele verzendproces op die manier gewoon een stuk simpeler maakten?" Kabeer en Stephen zagen hierin een goede kans om de end-to-endervaring in het aankoopproces te verbeteren: ze zouden een modulair product kunnen maken (dat ze groter of kleiner konden maken door er stukken aan toe te voegen of af te halen) en dit eenvoudig én betaalbaar in dozen kunnen verzenden.
Dit was het moment waarop Burrow werd geboren.
Kabeer en Stephen hadden een eenvoudige visie voor Burrow: de aanschaf van nieuwe meubelen makkelijker maken. Ze kwamen met het volgende model op de proppen: wanneer kopers online een zitbank van Burrow willen kopen, kiezen ze allereerst een maat. Daarna kunnen ze de zitbank via een innovatieve configurator verder samenstellen: de kleur, de hoogte van leuningen en poten, en allerlei andere elementen. Niet alleen het aankoopproces is anders, ook het modulaire product zelf biedt Burrow de kans het aantal beschikbare SKU's beperkt te houden en klanten toch een brede keus te bieden.
Na de volledige lancering sloot Burrow 2017 af met $ 3 miljoen aan omzet en $ 4,3 miljoen aan startfinanciering.
Het Burrow-model viel goed in de smaak bij klanten, en het werd al snel duidelijk dat het e-commerceplatform dat ze destijds gebruikten de stijgende populariteit niet langer aan kon. Stephen en Kabeer wisten dat ze een e-commerce-oplossing nodig hadden die meer mogelijkheden bood dan de bestaande productsjablonen om een echt unieke ervaring voor hun klanten te creëren.
Kabeer Chopra, mede-oprichter en CPO van Burrow, over BigCommerce.
Sinds onze lancering op BigCommerce in juli 2019 is Burrow geëvolueerd van een bedrijf met één product, één kanaal en één leverancier naar een bedrijf met meerdere producten, meerdere kanalen en meerdere leveranciers. Ons vorige e-commerceplatform kon die veranderingen uiteindelijk niet meer aan. Zelfs vanuit marketingoogpunt misten we de promotionele mogelijkheden en flexibiliteit om bundels, niveaus of winkelwagenkortingen te creëren. Ook bevatte ons oude platform geen van de vele standaardfuncties die non-headless-implementaties wel bieden.
Daarnaast hadden we nu, als bedrijf met meerdere producten en leveranciers, te maken met bestellingen die vanuit meerdere magazijnen geleverd moesten worden en op verschillende tijden aankwamen. We hadden een platform nodig dat meerdere fulfillment- en verzendmogelijkheden ondersteunde, afzonderlijke onderdelen weer aan oorspronkelijke bestellingen kon koppelen en verzendvoorwaarden (zoals itemlijsten en verwachte levertijden) op gepaste wijze aan klanten kon communiceren.
Voor een klein bedrijf als het onze is het moeilijk om veel geld vrij te maken voor duurdere, op maat gemaakte tools. Dat soort investeringen kan ons bedrijf gewoon niet aan. Aan de andere kant hadden we wel een platform nodig met voldoende flexibiliteit en functies. Volgens ons bewandelt BigCommerce de gulden middenweg: het is echt betaalbaar voor groeiende bedrijven die zich via het BigCommerce-platform willen lanceren, maar biedt daarnaast de ruime mogelijkheden die je bij sommige van de grotere headless e-commerceplatforms vindt.
We hebben andere e-commerceplatforms in overweging genomen maar hebben uiteindelijk voor BigCommerce gekozen omdat het de beste headless-oplossing voor Burrow is en ons tegelijkertijd in staat stelt de flexibiliteit en configureerbaarheid van onze winkelbeleving te behouden.
Kabeer Chopra, mede-oprichter en CPO van Burrow, over BigCommerce.
Grotere e-commerceproviders implementeren alles zelf en bouwen op basis van jouw bedrijfslogica een framework voor je op, of ze vragen je om met erkende externe ontwikkelingsteams te werken. Zelf beschikken we over een behoorlijk geavanceerd technisch team en houden we ons bovendien graag aan een zo beperkt mogelijk budget. We houden alle touwtjes het liefst zelf in handen. Door samen te werken met het technische managementteam van BigCommerce kregen we de beschikking over een uitgebreid architecturaal en systeemintegratiedocument, gericht op de API's en functionaliteit waar we nu gebruik van maken. Op basis hiervan kon ons technische team een versnelling hoger schakelen. Uiteindelijk is het hele proces snel en probleemloos verlopen en waren we binnen zes weken live op BigCommerce.
BigCommerce is een betrouwbaar platform. Sinds onze lancering hebben we nauwelijks onderhoud hoeven plegen, waardoor we meer tijd overhouden om verbeteringen aan te brengen in onze online winkel.
Het onboardingproces en zelfs de service vóór de verkoop was grondig: BigCommerce onderzocht onze vereisten en vond er praktische oplossingen voor. Over het hele spectrum zagen we dat de andere platforms die we hebben bekeken weinig tot geen tijd stopten in het vinden van een oplossing of framework dat goed bij ons bedrijf zou passen. In plaats daarvan probeerden ze ons bedrijf in hun framework te laten passen. De flexibiliteit die BigCommerce heeft geboden op het gebied van begeleiding, ondersteuning en oplossingen is werkelijk enorm geweest.
"BigCommerce is een betrouwbaar platform. Sinds onze lancering hebben we nauwelijks onderhoud hoeven doen, waardoor we meer tijd overhouden om verbeteringen aan te brengen in onze online winkel."
KABEER CHOPRA BURROW MEDE-OPRICHTER EN CPO
...De andere platforms die we hebben bekeken, stopten weinig tot geen tijd in het vinden van een oplossing of framework dat goed bij ons bedrijf zou passen. In plaats daarvan probeerden ze ons bedrijf in hun framework te laten passen. De flexibiliteit die BigCommerce heeft geboden op het gebied van begeleiding, ondersteuning en oplossingen is werkelijk enorm geweest.
KABEER CHOPRA BURROW MEDE-OPRICHTER EN CPO
Kabeer Chopra, mede-oprichter en CPO van Burrow, over BigCommerce.
We hebben nu een geïntegreerd orderbeheersysteem, waarmee we een bestelling kunnen aannemen, deze kunnen verwerken en vervolgens verdelen over verschillende magazijnen. Wanneer we verzendmeldingen van deze magazijnen ontvangen, stuurt ons orderbeheersysteem die gegevens weer terug naar BigCommerce en worden de bestellingen daar verder bijgewerkt. Via de BigCommerce-integratie AfterShip worden er vervolgens webhooks verzonden nadat een verzending is bijgewerkt, zodat we onze klanten in real time van de voortgang van hun bestelling op de hoogte kunnen houden.
We maken ook gebruik van Unboxed, een integratie waarmee we productaanbevelingen verzamelen, een functie die belangrijker voor ons zal worden naarmate we onze productportefeuille uitbreiden en een groter marktaandeel verwerven. We gebruiken ook een paar kleinere tools zoals Coupon Manager voor het in bulk uploaden van couponcodes.
Dankzij al deze functies kunnen we zowel onze klanten een geweldige ervaring bieden als onze eigen backend overzichtelijker maken, zodat wij ons volledig op groei kunnen richten.
Kabeer Chopra, mede-oprichter en CPO van Burrow, over BigCommerce.
De headless oplossing van BigCommerce is een enorme meerwaarde voor Burrow, vooral doordat het ons in staat stelt om een unieke winkelervaring te ontwerpen. We hebben in het begin naar verschillende kant-en-klare oplossingen gekeken. Geen van die oplossingen kon ons uiteindelijk de flexibiliteit geven die we voor ogen hadden om de juiste winkelervaring voor onze klanten te creëren en handhaven.
Bovendien vond ons team het vanuit logistiek en operationeel oogpunt noodzakelijk om onze klanten betaalmogelijkheden te bieden die je niet vaak aantreft in niet-gestandaardiseerde betaalomgevingen, zoals de mogelijkheid om bestellingen uit te stellen en voor ontvangst te tekenen. We wilden dit soort zaken graag zelf in de hand houden en deze twee stonden dus ook bovenaan ons headless verlanglijstje. Gelukkig kon BigCommerce beide mogelijkheden zonder problemen bieden.
Naast de operationele functies van headless heeft het ons ook veel creatieve voordelen opgeleverd. We gebruiken een headless CMS om ons platform te moderniseren en een geweldige digitale ervaring op meerdere kanalen te creëren. Dankzij deze headless commerce-integratie kunnen we de kracht van content en commerce combineren en samen inzetten. De mogelijkheid om ons contentbeheersysteem te integreren met het logistieke deel van het bedrijf biedt ons werkelijk het beste van twee werelden.
"De headless oplossing van BigCommerce is een enorme meerwaarde voor Burrow, vooral doordat het ons in staat stelt om een unieke winkelervaring te ontwerpen."
KABEER CHOPRA BURROW MEDE-OPRICHTER EN CPO
Kabeer Chopra, mede-oprichter en CPO van Burrow, over BigCommerce.
Vooruitkijkend zal Burrow uitbreiden naar aanvullende productcategorieën voor het hele huis. We hebben onlangs vloerkleden en salontafels gelanceerd – en zijn van plan om in 2020 een handvol spannende woonartikelen op de markt te brengen. En dankzij BigCommerce kunnen we producten veel sneller dan ooit tevoren lanceren. Nu kunnen we producten achter elkaar lanceren, al binnen twee weken na een eerdere lancering.
Dankzij BigCommerce hebben we ons studentenidee om kunnen zetten in een succesvol bedrijf en een naadloze winkelbeleving voor kopers van meubels. We hebben al zoveel bereikt met BigCommerce en we kijken vol spanning uit naar hoe onze toekomstige plannen zich zullen ontwikkelen.
"Dankzij BigCommerce kunnen we producten veel sneller op de markt brengen dan ooit tevoren."
KABEER CHOPRA BURROW MEDE-OPRICHTER EN CPO
Meer over deze onderwerpen bekijken